Langtidsristning bringer unik smag til Nespressos nye kaffe

Pressemeddelelse   •   Aug 02, 2012 10:52 CEST

Gourmet kokke har altid brugt metoden langtidsstegning. Nu lancerer Nespresso en limited edition kaffe der er ristet efter de præcis samme principper. Kaffen er, ikke overraskende udviklet i samarbejde med netop en gourmetkok. Glæd dig til at smage Crealto. Lav varme i lang tid er det, der sikrer gourmetkokke verden over, intense smage til deres råvarer. Nu lancerer Nespresso en limited edition kaffe, der er baseret på samme princip. Kaffebønnerne i Crealto er ristet tre gange så lang tid, som Nespressos andre kaffer. Crealto er ristet ved uhyre lave temperaturer. Den lave temperatur og den lange ristningstid sikrer, at kaffens naturlige aromaer udvikles optimalt og blandes med hinanden. Det giver en kompleks, men sammenhængende smagsoplevelse. Crealto er udviklet i samarbejde med den tostjernede Michelinkok Mauro Colagreco. Han er manden bag en af Frankrigs mest innovative restauranter, La Mirazur ved den sydfranske kyst. Crealto er en kaffe med en høj intensitet og er produceret udelukkende af vaskede Arabica bønner. Crealto nydes allerbedst i sin reneste form, som en espresso. Men prøv alligevel at tilsætte en dråbe mælk, det frembringer smagsnuancer af vilde nødder. Crealto er med sin intense smag et perfekt supplement til Nespressos 16 faste Grand Cru kaffer. Nespresso lancerer to-tre gange om året en Limited Edition kaffe – og kaffen kan kun købes i en begrænset periode. Crealto er tilgængelig fra september 2012 i Nespresso Boutique, online på www.nespresso.dk eller hos Nespresso Club tlf. 80 909 600. Prisen er 3,60 kroner per kapsel.

Nestlé Nespresso SA er verdensomspændende pioner og markedsleder indenfor portionsbaseret kaffe af højeste kvalitet. Nespresso har hovedsæde i Lausanne, Schweiz, og opererer i mere end 50 lande med 7000 ansatte. Ved udgangen af 2011 drev selskabet et globalt detailnetværk med mere end 270 eksklusive butikker. I 2011 opnåede Nespresso et globalt salg på mere end 3 mia. schweizer franc (ca.18,5 mia. DKK) og en organisk vækst på 20 procent. Besøg www.nespresso.com for mere information.