Nespresso hylder den italienske kaffekultur med to nye limited edition grands crus

Pressemeddelelse   •   Aug 31, 2015 09:00 CEST

Postkort fra Milano og Palermo

København, Danmark – 31. august 2015 Hvert år lancerer Nespresso nye Limited Edition Grands Crus for at forkæle kaffeelskere verden over med nye, spændende smagsoplevelser. Nu lancerer Nespresso to nye Limited Edition ristretto-varianter, Tribute to Milano og Tribute to Palermo, som en hyldest til den mangfoldige og rige italienske kaffekultur, med inspiration fra de to kontrastfulde byer, Milano og Palermo.

Tribute to Milano er vores fortolkning af det pulserende liv i den elegante og livlige storby, hvor man drikker kaffen hurtigt i baren. Inspirationen til Tribute to Palermo kommer fra de sicilianske markeder med alle deres dufte og farverige krydderier. Kaffens kakaoagtige aromaer og krydrede noter af peber fremkalder oplevelsen af at befinde sig blandt de lokale på markedet." Siger Karsten Ranitzsch, Head of Coffee hos Nespresso.

Nespresso er en garanti for kaffekvalitet, og de nye Limited Edition ristrettoer, Tribute to Milano og Tribute to Palermo er lavet af de fineste Arabica- og Robustabønner, som giver en ekstraordinær kaffeoplevelse.

Begge Limited Edition ristrettoer appellerer til dem, der elsker intens kaffe, og kafferne kan både nydes sort eller med mælk. Nyd intensiteten af Tribute to Milano i en Latte Macchiato for en mere cremet og mild smag med karamelagtige aromaer, eller prøv Tribute to Palermo i en Cappuccino, hvor kaffen bevarer sin fyldighed og kraftfulde karakter.

Tribute to Milano
Ristretto 25ml / Intensitet 9

Kaffeprofil: En meget aromatisk Ristretto. Det elegante resultat skaber en fin balance mellem de fine frugtige aromaer og de søde noter af korn.

Oprindelse: Blanding af Arabicabønner fra Syd- og Centralamerika, forstærket af Robustabønner fra Guatemala.

Tribute to Palermo
Ristretto 25ml / Intensitet 11

Kaffeprofil: Intenst ristet for at fremhæve aromaer af kakao og krydrede noter af peber. Denne fyldige Ristretto har en silkeblød tekstur, der giver god mundfylde.

Oprindelse: En kraftfuld blanding af østafrikanske Arabicabønner og Robustabønner.

Tribute to Milano og Tribute to Palermo er tilgængelige i en begrænset periode fra den 31. august og så længe lager haves. De kan købes for 38 kroner pr. rør i Nespresso Boutiques, bestilles på gratisnummer 80 909 600 hos Nespresso Club, online på www.nespresso.com eller via Nespresso mobil app.

Nestlé Nespresso SA er verdensomspændende pioner og markedsleder inden for portionskaffe af højeste kvalitet. Med hovedkvarter i Lausanne, Schweiz, opererer Nespresso i næsten 60 lande og har mere end 9500 medarbejdere. Ved udgangen af 2013 drev Nespresso et verdensomspændende retailnetværk af mere end 320 eksklusive boutiques. For mere information besøg www.nestle-nespresso.com eller www.nespresso.dk