​Nespresso inviterer kaffeelskere til Rwanda og Mexico med to nye Limited Edition varianter

Pressemeddelelse   •   Jan 25, 2016 08:18 CET

To unikke samfund, to udsøgte kaffevarianter, forenet af ekspertise – kaffeelskere får nu ’UMUTIMA wa Lake Kivu’ og ’TANIM de Chiapas’

København, 25. januar 2016

Hvert år søger Nespressos kaffeeksperter inspiration til at udvikle nye Limited Edition kaffevarianter. Og i år har eksperterne hos Nespresso ladet sig inspirere af kaffeplantagerneved Lake Kivu i Rwanda og Chiapas i Mexico for at udvikle to unikke Limited Editions. Begge varianter fejrer landmændenes dedikation og ekspertise deraf navnene, der betyder ‘hjerte’ på de to modersmål – ‘UMUTIMA wa Lake Kivu’ og ‘TANIM de Chiapas’.

Kaffe fra Rwanda anses som en af de mest smagfulde kaffer i Østafrika. Landmændene ved Lake Kivus bredder bruger moderne teknikker til at skabe den fineste kvalitet med masser af sødme og aromaer, der komplimenterer Arabica-bønnen perfekt. Kaffeeksperterne fra Nespresso har forfinet disse aromaer gennem en særlig ristning, hvor den ene side af den friske, grønne bønne bliver ristet let for at fremhæve de frugtige noter, og den anden side bliver ristet hårdere for at give smagen dybde.

Kaffen fra Chiapas, Mexico, er dyrket i vulkansk jord side om side med avocado- og appelsinplantager. Chiapas betragtes som et af de bedste steder at dyrke kvalitetskaffe i Mexico. Landmændene bruger traditionelle metoder og skaber kaffe med smag fra kakao og stenfrugter. Her har Nespresso ristet kaffebønnerne ved lav temperatur for at fremhæve de nøddeagtige noter i bønnerne.

Karsten Ranitzsch, Head of Coffee hos Nespresso, forklarer: "Landmændene i henholdsvis Rwanda og Mexico bruger forskellige teknikker til at dyrke kaffen, men de deler den samme hengivenhed til kaffen og samme enestående fællesskabsånd. Det betyder i sidste ende, at begge kaffekulturer opnår den bedste kaffekvalitet, der er værdsat verden over."

Både ‘UMUTIMA wa Lake Kivu’ og ‘TANIM de Chiapas’ er Pure Origin kaffe, hvilket betyder, at alle kaffebønnerne til de to varianter stammer udelukkende fra de respektive oprindelseslande.

Smagsprofiler

UMUTIMA wa Lake Kivu – intensitet: 6

Med ’UMUTIMA wa Lake Kivu’ får du en forfriskende kombination af lyse, saftige frugtnoter, forstærket af en delikat eftersmag. Nydes bedst som en espresso eller lungo.

TANIM de Chiapas – intensitet: 7
’TANIM de Chiapas’ forener i sød harmoni en silkeblød tekstur med en brødagtig aroma og lækre noter af nødder. Nydes bedst som en ristretto eller espresso.

Begge varianter kan også oplagt nydes med mælk.

‘UMUTIMA wa Lake Kivu’ og ‘TANIM de Chiapas’ fra Nespresso er tilgængelige i en begrænset periode fra den 25. januar. De kan købes for 38 kroner pr. rør i Nespresso Boutiques, bestilles på gratisnummer 80 909 600 hos Nespresso Club, online på www.nespresso.com eller via Nespresso mobilapp.

Nestlé Nespresso SA er verdensomspændende pioner og markedsleder inden for portionskaffe af højeste kvalitet. Med hovedkvarter i Lausanne, Schweiz, opererer Nespresso i næsten 60 lande og har mere end 9500 medarbejdere. Ved udgangen af 2013 drev Nespresso et verdensomspændende retailnetværk af mere end 320 eksklusive boutiques. For mere information besøg www.nestle-nespresso.com eller www.nespresso.dk