Nespresso lancerer Creatista - en ny baristamaskine med mælkeskummer så du kan lave latte art derhjemme

Pressemeddelelse   •   Aug 31, 2017 08:00 CEST

Creatista Baristamaskine

Til dem, der foretrækker varm mælk i kaffen, bliver det nu muligt at lave den perfekte latte derhjemme. Nespresso lancerer den første maskine, der automatisk kan opvarme og skumme mælken præcis, som du ønsker det.

Nespresso lancerer nu Creatista med et smukt design og en unik, automatisk damprørsteknik, der tilfører ny teknologi til Nespressos serie af brugervenlige kaffemaskiner. Med Creatista kan man nemt nyde alt fra en klassisk, cremet cappuccino, en fløjlsblød flat white til en latte dekoreret med smuk mælkeskum hjemme i køkkenet.

“Vores ambition er at sikre, at vi kan tilbyde en maskine til ethvert behov. Mælkekaffe er noget, vi ser en stigende interesse for at kunne lave nemt og bekvemt derhjemme. Den automatiserede damprørsteknik i Creatista gør, at maskinen kan tilbyde mælkeskum med endnu flere teksturer og temperaturer, så vores kunder kan personalisere deres kaffer, uden at det samtidig kræver en længere uddannelse som barista,” forklarer Gitte Sarlvit, Marketing Director hos Nespresso Danmark.

Den nye maskine fra Nespresso er nem at bruge, så det kræver ikke indgående baristaviden at skumme mælken til den perfekte temperatur og tekstur. Du vælger blot din yndlingskaffe på maskinens panel, hælder mælk i den tilhørende mælkekande og placerer den på temperatursensoren med dysen nede i kanden. Mælken opvarmes automatisk til den ideelle temperatur og dampdysen skummer den perfekt til din valgte kaffedrik. Maskinen er udstyret med en menu af opskrifter på mælkekaffer med forskellige teksturer af mælkeskum, temperaturer og kvantiteter anbefalet af Nespressos eksperter. Maskinen gør det også muligt at personalisere indstillingerne, så du kan gemme opskriften på din bedste mælkekaffe ved hjælp af hvert trin i den intuitive menu.

Den nye Creatista henvender sig til det voksende antal kaffeelskere, der ønsker mælkekaffe af høj kvalitet, der kan tilberedes let og bekvemt hjemme i deres eget køkken. Maskinen tilbyder en bred række af funktioner, der alle er designet til at berige kaffeoplevelsen.

• Automatisk mælkeskum skræddersyet til henholdsvis flat white, cappuccino, café latte og latte macchiato. Kan også lave ’mikromælkeskum’, der egner sig godt til latte art.
  • Mulighed for at justere mælkeskummets temperatur og tekstur
  • Hurtig og bekvem rensefunktion
  • Intuitivt farvedisplay med trin-for-trin guides til indstilling af kaffemængde og vedligeholdelse
  • Hurtig opvarmning
  • Automatisk slukfunktion efter 10 minutter uden brug

Maskinen er udført i poleret rustfrit stål, med runde kanter og detaljer i krom. Creatista er desuden udstyret med en mælkekande.

Den nye Nespresso Creatista maskine vil kunne købes fra den 12. september 2017 i Nespresso Boutiques samt via Nespressos App og website og hos udvalgte forhandlere til en vejledende udsalgspris på 3.699 kr.

Pressekontakt: Har du brug for yderligere information eller billeder, er du velkommen til at kontakte Emilie Holmbo Jensen på telefon 25 18 70 90/ e-mail emje@relationspeople.dk

Nestlé Nespresso SA er verdensomspændende pioner og markedsleder inden for portionskaffe af højeste kvalitet. Virksomheden arbejder med mere end 70.000 landmænd i 12 lande gennem sit AAA Sustainable Quality ™ program for at integrere bæredygtighedspraksisser på landbrug og i de omkringliggende landskaber. Programmet, der blev lanceret i 2003 i samarbejde med The Rainforest Alliance, hjælper med at forbedre udbyttet og kvaliteten af høsten, sikre et bæredygtigt udbud af kaffe af høj kvalitet og forbedre levevilkårene for landmænd og deres lokalsamfund.

Med hovedkvarter i Lausanne, Schweiz, opererer Nespresso i 69 lande og har mere end 12.000 medarbejdere. I 2016 drev Nespresso et verdensomspændende retailnetværk af mere end 600 boutiques. For mere information besøg www.nestle-nespresso.com eller www.nespresso.dk.