Ny Nespresso maskine til hjemmebaristaen

Pressemeddelelse   •   Nov 08, 2016 07:00 CET

Den nye Expert fra Nespresso til den kræsne kaffedrikker

Maskinen Expert kræser for hjemmebaristaens behov og giver mulighed for en skræddersyet kaffeoplevelse.

København, den 7. november 2016 Nespresso lancerer nu den nye kaffemaskine Expert, der giver kaffe-afficionados et utal af valgmuligheder for at brygge en kop kaffe tilpasset den enkeltes præferencer. Fra en skummende cappuccino over en ekstra varm ristretto til en sort americano.

“Det har været et stort ønske fra vores kunder at få flere muligheder for at skræddersy kaffen. Derfor introducerer vi med den nye Nespresso Expert en ny kaffestørrelse, americano, der er en større og mildere kop kaffe, som tilberedes ved at kombinere en espresso på 25 ml med 125 ml varmt vand. Denne tilberedning mindsker desuden bitter eftersmag og gør kaffen blød, sød og rund, mens den bevarer sin oprindelige karakter. En americano kan nydes med alle vores ristretto og espresso Grand Crus,” fortæller Fredrik Nilsson, landechef hos Nespresso i Danmark.

Vandtemperatur, varmtvandshane og Bluetooth
Innovation og personalisering er kerneelementer for Nespresso, og den nye Expert-kaffemaskine kombinerer de to elementer. Med Expert kan man for eksempel let justere både temperatur og kopstørrelse til sine personlige ønsker. Derudover har Expert følgende funktioner:

• Fire serveringsstørrelser – ristretto (25ml), espresso (40ml), lungo (110ml) og den nye americano (25ml kaffe og 125ml varmt vand)
  • Tre indstillinger for vandets temperatur
  • Varmt vand fra separat hane
  • Trådløs forbindelse via Bluetooth Smart® teknologi

Nyt slankt design
Nespresso Expert er udformet i et tidløst og stilrent design i rustfrit stål og børstet aluminium. Den udgør en ny generation af maskiner, som er inspireret af baristaens behov for let at kunne tilpasse den enkelte kop kaffe. Det slanke design gør det desuden muligt at spare dyrebar plads på køkkenbordet uden at gå på kompromis med stilen.

Expert-maskinen er udstyret med Bluetooth Smart® teknologi, hvilket vil sige, at den kan styres direkte fra en smartphone via Nespresso app’en. Det betyder eksempelvis, at du kan gemme din foretrukne kaffekombination og brygge den direkte fra sofaen. App’en vil også give dig besked, når beholderen til brugte kapsler er fuld og fortælle dig, hvornår du skal bestille nye kapsler. Maskinen slukkes automatisk efter ni minutters inaktivitet for at spare på strømforbruget.

Farver og pris

• Expert fås i farverne Off Black og Anthracite Grey i to versioner: Expert og Expert&Milk, som har en integreret Aeroccino3 mælkeskummer.
  • Den nye Nespresso Expert er i butikkerne fra den 15. november 2016 med en vejledende udsalgspris på DKK 1.999,- for Expert og DKK 2.399,- for Expert&Milk.

Nestlé Nespresso SA er verdensomspændende pioner og markedsleder inden for portionskaffe af højeste kvalitet. Med hovedkvarter i Lausanne, Schweiz, opererer Nespresso i 64 lande og har mere end 12.000 medarbejdere. Ved udgangen af 2015 drev Nespresso et verdensomspændende retailnetværk af mere end 450 eksklusive boutiques. For mere information besøg www.nestle-nespresso.com eller www.nespresso.dk.

PDF-dokument Word-dokument