Nestlé introducerer ’uperfekt’ chokolade i Danmark – med hele bær i

Nestlé introducerer ’uperfekt’ chokolade i Danmark – med hele bær i

Hele bær og hele nødder i samme stykke mørke chokolade – det er konceptet bag en nyskabelse på det danske chokolademarked: en helt ny type premium-chokolade, l’Atelier, som er produceret ud fra ideen om, at chokolade være ’uperfekt’ og skal tilbage til rødderne med få, enkle og naturlige ingredienser. Nestlé lover derfor, at intet stykke er helt identisk med et andet stykke i en plade l’Atelier-chokolade.

”Vi har bevidst søgt den uperfekte perfektion, hvor hvert enkelt stykke i en plade l’Atelier er lavet, som var det håndlavet. Man vil aldrig finde to stykker, der er ens, og vi har udviklet en patenteret metode, hvor nødder og bær lægger sig i toppen af chokoladen og er en del af chokoladepladens udseende,” siger Sebastian Jørgensen, der er nordisk brand manager i Nestlé.

Mandler, hasselnødder og tørrede bær udgør som noget specielt for denne nyudviklede chokoladetype næsten en femtedel af det tykke stykke l’Atelier, der produceres i chokoladelandet Schweiz.

”Det er en nyskabelse med tyk pladechokolade, som man kan placere hele nødder og bær i. Meget pladechokolade i dag er tynd og har fået tilsat smag af fx lakrids eller chili. Men vi har valgt at bruge hele råvarer med en klar identitet, og det skal der et tykkere stykke chokolade til for at kunne honorere. Det giver samtidig en særlig mundfornemmelse og helhedsoplevelse, når man nyder chokoladen,” siger Sebastian Jørgensen.

Nestlé Danmark sender i første omgang tre versioner på markedet – to med mørk chokolade (med hhv. blåbær og rosiner) og én med lys chokolade (med tranebær). Fælles for de tre versioner er brugen af hele hasselnødder og mandler.

Pladechokoladen l’Atelier er blevet introduceret med stor succes i bl.a. Frankrig, Schweiz og Tyskland, og den vil i løbet af marts ramme alle de store danske detailkæder.

Yderligere oplysninger fås hos Sebastian Jørgensen, nordisk brand manager i Nestlé. Email: Sebastian.Jorgensen@DK.nestle.com, tel.: 35460186

Nestlé er verdens største producent af fødevarer og drikke og omsætter på verdensplan for ca. 625 mia. kr. årligt. Selskabet har 340.000 ansatte, heraf 5.000 forskere, og er den virksomhed, der forsker mest i fødevarer med årlige forskningsinvesteringer på ca. 11 mia. kr. Nestlé producerer og sælger kendte mærker som fx Nescafé, Nespresso, Nesquik, KitKat, Smarties, After Eight, Fitness, Cheerios og meget mere.

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.