Nestlé sælger Hjem-IS

Nestlé sælger Hjem-IS

Nestlé Danmark sælger Hjem-IS til et nyetableret selskab, der vil fusionere Hjem-IS og Viking-is pr. 31. december.

Det fortsættende selskab vil hedde Hjem IS Danmark A/S.

Nestlé Danmark har siden 2002 ejet Hjem-IS, der i Danmark har 30 medarbejdere samt 8 franchisetagere med i alt 105 isbiler.

Hjem-IS er oprindelig svensk og har aktiviteter i Danmark, Sverige og Norge.

“Det har været vigtigt for os i denne salgsproces at vælge en lokal køber, der respekterer Hjem-IS’ stærke brand, koncept og kultur, og som har forstand på at drive is-forretning,” siger Peter Svensson, adm. direktør i Nestlé Norden.

Nogle medarbejdere i Hjem-IS vil få job i det fortsættende selskab, mens Nestlé vil forsøge at finde job til de resterende – enten i Nestlé eller uden for Nestlé.

Den nye ejer ser frem til ejerskabet af Hjem-IS i Danmark:

”Vi har stor respekt for det store arbejde, som Nestlé har gjort med Hjem-IS, og vi ser frem til at udvikle virksomheden i samarbejde med Hjem-IS’ dygtige medarbejdere og franchisetagere. Det fortsættende selskab vil fortsat have alle franchisetagere i Danmark, og driften vil være uændret og med de samme kendte ansigter. Det nye selskab vil have en intention om at udvide produktsortimentet og tilbyde andre produkter end is – både på bilerne og via nettet, så selskabet kan vokse og blive en endnu mere integreret del af hverdagen i danske hjem,” siger Frank Jørgensen Waller.

Selskabet vil have en årlig omsætning på ca. 300 mio. DKK gennem sine franchisetagere.

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.