​YES! – den første snackbar i genanvendeligt papir

Pressemeddelelse   •   Okt 04, 2019 10:27 CEST

YES! er den første snack bar, der er i papir. Plastik er på vej ud i Nestlé.

Nu introduceres den nye YES!-snackbar. Det er den første snackbar, der er omhyggeligt indpakket i genanvendeligt papir på det danske marked.

YES!-baren imødekommer forbrugernes krav til mindre plast i miljøet og er den første, der viser en løsning på udfordringen på markedet for snackbarer. Der er tale om et teknologisk gennembrud til genanvendelig papirindpakning, hvor der benyttes højhastigheds-flow til papirindpakningen.

YES!-snacks er ikke kun omhyggeligt indpakket i papir, men er også fyldt med naturlige ingredienser, der smager lækkert. De seks varianter indeholder ingredienser som nødder, frugt og grøntsager – alt sammen bæredygtigt fremskaffet og blandet sammen for at give interessante smagskombinationer, der passer til enhver smag.

YES!-snackbarerne er glutenfri og indeholder mange fibre. Nøddebarerne er også vegetariske og en kilde til proteiner, mens frugt- og grøntsagsstængerne er veganske, laktosefrie og uden tilsat sukker.

Torben Rasmussen, Business Executive Officer for Confectionery, Dairy & Food, siger:

”Danske forbrugere kræver mere naturlige og bæredygtige muligheder, når de vælger en snack, både hvad angår ingredienser og emballage. Vores YES!-barer opfylder begge dele. Vi er glade for at introducere YES!-snackbarer på det danske marked for at tilbyde vores forbrugere en lækker og miljøvenlig række snacks i seks smagskombinationer.”

Find YES!-Snacks i seks fantastiske smagskombinationer:

Tempting Dark Choc, Sea Salt & Almond Nut Bar

Sumptuous Cranberry & Dark Choc Nut Bar

Delicious Dark Choc, Banana & Pecan Fruit & Nut Bar

Delicious Beetroot & Apple Fruit Bar

Luscious Raspberry and Chia Seed Fruit Bar

Heavenly Pineapple & Coconut Fruit Bar YES!-snacks fås i udvalgte butikker i hele Danmark, både i dit lokale supermarked og conveniencebutikker.

For yderligere information: kontakt Martin Broberg, kommunikationschef, Nestlé Denmark: martin.broberg@dk.nestle.com

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 603 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som Nescafé, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og KITKAT til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.