Danske Fragtmænd A/S

116 elever fik lektion i skolegården

Nyhed   •   Jan 10, 2017 10:40 CET

I forbindelse med kapacitetsudvidelse og helhedsrenovering af Grøndalvængets Skole i København, hvor mere end 1.000 lastbiler det næste års tid vil befinde sig omkring skolen, var Danske Fragtmænd og Trafiksikkerhed i Øjenhøjde mandag den 9. januar på besøg for at snakke med skolens 0.-1. klasse elever.

Her lærte børnene om lastbilers kritiske zone ved højresving og hvordan de bør placere sig og tage sig i agt, når de møder lastbiler i trafikken. Det skete blandt andet gennem praktiske øvelser, hvor alle børnene kom op at sidde ved siden af chaufføren bag rattet. Det skulle de for at spotte deres kammerater i spejlene, som sammen med klasselæreren i 1.U både agerede cyklister og gående omkring lastbilen.

Både skolen og eleverne var meget glade for besøget, da børnene lærte risikoen ved højresving og indså, hvor nemt det er at blive overset i trafikken, hvis man ikke passer på.

TV 2 Lorry var på besøg, hvor de fik snak med skolelederen og lastbilchauffør Patrick Rasmussen fra Nørgaard Petersen (billedet). Du kan se indslaget på Lorrys site:http://www.tv2lorry.dk