Nord-Lock ApS

Agility Group forbedrer sikkerheden kilometervis fra nærmeste kyst

Nyhed   •   Jun 28, 2013 10:56 CEST

Hvis en boltsamling i offshore olie- og gasindustrien svigter, kan det ikke alene have katastrofale konsekvenser for medarbejdere og miljø, men også på bundlinjen.

Til vigtige boltsamlinger anvender den norske virksomhed Agility Group, der tilbyder ingeniørarbejde, indkøb og fabrikation, Nord-Lock sikkerhedsskiver, hvilket virksomhedens boreselskabskunder er særdeles tilfredse med.Agility Groups PetroFlame® afbrændingsbomme (burner booms) til sikker afbrænding (flaring) af olie og gas, når trykket i brøndene når farlige niveauer, nyder stor tillid blandt boreselskaber – fra den Meksikanske Golf til Nord-Norge. Disse afbrændingsbomme, der stikker ca. 30 meter ud fra siden af olieplatforme og boreskibe, rammes af vind og havsprøjt og udsættes for kraftige vibrationer, stærk sol og isdannelse.

Siden Agility Group stiftede bekendtskab med Nord-Lock Group og deres kilelåsningsprodukter for ca. fem år siden, har de været en loyal kunde. Og det er ikke kun virksomhedens egne ingeniører og designere, der sætter pris på Nord-Lock kilelåsningsteknologiens ydeevne og pålidelighed. "Vores kunder spørger os ofte, hvordan vi har sikret boltene. Når vi siger, at vi bruger Nord-Lock kilelåsningsskiver, føler de sig sikre på, at alt er i orden. De ved, hvad Nord-Lock kilelåsningssystemet står for, og hvad det kan", siger Tom Mathisen, projektleder i Marine Solutions i Agility Group.

Hver afbrændingsbom – Swan-Neck, Cantilever og King Post Mounted PetroFlame® – har adskillige hundrede boltsamlinger og til mange af de mest kritiske boltsamlinger, f.eks. rørunderstøttelse, adgangsplatforme og gangbroer, anvendes Nord-Lock kilelåsningssystemet.

"Med Nord-Lock skiver  kan vi nøjes med at bruge én møtrik, hvilket gør installationen nemmere, og vi anser det samtidig for at være en mere sikker løsning", siger konstruktionsingeniør Stian Jenssen.

Petter Viken, Nord-Locks salgschef med ansvar for Norge, siger, at olie- og gassektoren får stadig større betydning for Nord-Lock. "Sikkerhed har højeste prioritet i olie- og gasindustrien, og selvom det er en noget konservativ branche, har Nord-Lock Group opnået et godt rygte verden over."