Atlas Copco Danmark

Atlas Copcos pulverizers opdateres med nyt design og ny teknik

Nyhed   •   Jan 14, 2016 07:04 CET

Atlas Copco opdaterer sine pulverizers i BP-serien med et nyt design og en teknisk løsning på sliddelene, som gør saksene mere holdbare. De nye sliddele indebærer, at pulverizers i BP-serien nu er endnu bedre rustet til at klare den daglige slitage og dermed udgør en endnu bedre investering for kunderne.

”Vores kunder efterspørger til stadighed slidstærke nedrivningsprodukter, og vi er glade for at kunne tilbyde denne forbedring på vores pulverizers”,sigerTomas Ulander, Business Line Manager i Construction Tools.

Pulverizers anvendes til krævende opgaver under vanskelige vilkår og udsættes dagligt for slitage. De opdaterede pulverizers i BP-serien er forsynet med nye sliddele, som gør dem mere modstandsdygtige over for slitage. Med andre ord bliver de mere holdbare og udgør på langt sigt en endnu bedre investering for kunderne.

Sliddelene er fremstillet af et hårdt keramisk kompositmateriale, som hedder Vautid®, som skaber en slidfast overflade, der er ekstremt modstandsdygtig over for den slidpåvirkning, som ellers er almindelig for pulverizers. Materialet indeholder kromkarbid og har desuden en god modstandsdygtighed over for stød, og det kan anvendes ved opgaver med temperaturer op til 350 °C.

I materiale, som indeholder jævnt fordelt kromkarbid og har en hård overflade, er hulrum et tegn på kvalitet. Uden disse fordybninger er materialet mere følsomt over for stød, og materialesammensætningen medfører således en kraftig forøgelse af slidstyrken.

Med det nye materiale får vores kunder nogle særdeles slidstærke pulverizers, som kan holde til længere tids brug, hvilket indebærer en lavere totalomkostning ved ejerskab og gør dem til en rigtig god investering”, forklarer Tomas Ulander.

Atlas Copco är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar. Gruppen erbjuder kunder innovativa kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrusning, industriverktyg och monteringssystem. Atlas Copco utvecklar produkter och service med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 180 länder. Under 2014 hade Atlas Copco en omsättning på 94 miljarder kronor och fler än 44 000 anställda.

Atlas Copco Construction Technique Scandinavia tilbyder salg og service af transportable kompressorer, generatorer, lysmaster, pumper, beton-, nedrivning-, og kompakteringsudstyr samt håndholdt entreprenørmateriel. Lære dig mere på www.atlascopco.dk.