Høreshoppen Japebo.dk

Bernafon bag-øret høreapparat har fået IP57 certifikat

Nyhed   •   Mar 11, 2013 14:11 CET

Robust design og holdbarhed er en vigtig indikator for kvalitet. Oticon selskabet Bernafons bag-øret høreapparater har fået en IP57 certificering, som er en branchevurdering der viser hvor godt høreapparatet er beskyttet mod indtrængende vand og støv.

Høreapparatbrugere har altid skullet være forsigtige med at udsætte deres høreapparater for støv og vand. Et vurderingssystem: IP kode eller Ingress Protection Rating også kendt som International Protection Rating, kan hjælpe brugerne til at forstå hvor godt beskyttet deres høreapparat er. IP koden er en international standard (IEC 60529) udviklet og udgivet af International Electrotechnical Commission i Geneve i 2001.

Bernafons mål var at opnå en IP57 certificering; en partikelbeskyttelsesvurdering på IP5x: ”Støvafvisende”, plus en væskebeskyttelsesvurdering på IPx7: ”Beskyttelse mod effekten af midlertidig nedsænkning i vand.”

Et velrenommeret, uafhængigt testcenter har testet en række Bernafon BTE apparater, som alle bestod IP57 testen baseret på IEC 60529 standarden. Dette betyder, at støv ikke kan trænge ind og forstyrre funktionen af høreapparatet eller sikkerheden. Det betyder også, at selvom det ikke er vandafvisende, går det ikke i stykker af at være nedsænket i vand midlertidigt.

Schweiziske Bernafon deler en del af deres udvikling med danske Oticon da det er William Demant Holding der ejer begge selskaber, derfor er det vores forventning at Otions høreapparater også snart kan tilbydes med IP57 certificering.

Bernafon: Schweizisk høresystemteknologi

Siden 1946 har de været passionerede omkring udvikling af kvalitetssystemer der gør det muligt for personer med nedsat hørelse, at nyde autentiske lydoplevelser. Med schweizisk opfindsomhed, præcisionsteknologi og individuel service, stræber de efter at imødekomme kundernes forventninger. Bernafons medarbejdere og repræsentanter hjælper personer med nedsat hørelse i over 70 lande. For mere information: www.bernafon.com