Frederiksberg Forsyning

Besøg det lokale varmeværk og slå katten af tønden

Nyhed   •   Feb 29, 2016 11:41 CET

Søndag den 7. februar er Varmens Dag, og Frederiksberg Forsyning åbner dørene fra kl. 13–15 for hele familien.

Den første søndag i februar er Varmens Dag, og Frederiksberg Forsyning åbner traditionen tro dørene for alle interesserede. Som noget helt særligt kan du komme på en guidet tur på Frederiksberg Varmeværk og se det store kedelrum og den 125 m høje skorsten indefra. Vi sender interesserede på rundvisning kl. 13, kl.13.30 og kl. 14. En rundvisning vare ca. 1 time og er ikke velegnet for børn under 10 år.

Tal med en varmerådgiver
En erfaren rådgiver står klar til at besvare spørgsmål som for eksempel: Hvordan kan jeg spare på varmeregningen, uden at det går ud over varmen i mine stuer, og hvorfor fungerer mit varmeanlæg ikke, som det skal?

Film om 100 år med fjernvarme
Og hvorfor ikke sætte sig til rette med en kop kaffe og se filmen om fjernvarmens 100-årige historie på Frederiksberg fra dengang, det hele startede. Dengang kørte man med hestevogne affald til forbrændingsanstalten på Fabrikvej, som Stæhr Johansens Vej hed i de dage.

Tøndeslagning, skattejagt, balloner og popcorn
I anledning af fastelavn har vi i år tøndeslagning for børnene, så kom gerne udklædt. For børnene er der også mulighed for at deltage i en skattejagt med præmier til alle, poppe popcorn ved bålsted, få en ballon og besøge vores tegnerum.
Frederiksberg Forsyning glæder sig til for femte år i træk at tage imod voksne og børn på dagen. Vi har kaffe og te på kanderne, saftevand og fastelavnsboller til at tage den værste sult.

Landsdækkende initiativ
På Varmens Dag inviterer fjernvarmeværker landet over kunderne inden for i varmen for at få et indblik i, hvad der gør det muligt at modtage fjernvarme. På Frederiksberg opvarmes 99 procent af husstandene med fjernvarme.