Biltorvet

Biltorvet A/S udbetaler rekordbeløb til aktionærerne

Nyhed   •   Feb 19, 2016 11:56 CET

Aktionærerne i Biltorvet A/S får traditionelt aktionærbonus her i februar måned. I år er det en rekordstor udbetaling for 2015.

Det vakte opsigt, da Biltorvet A/S tilbage i efteråret 2012 sammen med bilforhandlerne gik til kamp imod de etablerede bilportaler, som havde skruet annoncepriserne op til et uacceptabelt niveau. En kamp som mange måske forventede ville blive meget vanskelig, da markedet i forvejen var styret af en altdominerende aktør. Det viste sig doghurtigt, at branchen kunne stå sammen, og Biltorvet A/S har med stor opbakning fra bilforhandlerne, og især de mange aktionærer, haft succes med at skabe en helt ny konkurrencesituation for bilportaler. Det er sket sideløbende med, at Biltorvet A/S også er en god og sund forretning, og det kommer endnu en gang de mange aktionærer til gode.

Millioner til bilforhandlerne

Aktionærgruppen, der består af mere end 400 selvstændige bilforretninger, har nemlig hvert år fået en aktionærbonus, eller rabat på årets annoncering, udregnet som en procentdel af den årlige omsætning på annoncering på biltorvet.dk. I år er beløbet på hele 2,5 millioner kroner,og det er det hidtil største.

"Vi er rigtig glade for, at vi endnu en gang har mulighed for at belønne vores aktionærer ved at sende et stort beløb retur til dem. Vi driver nu en rigtig sund forretning, og det er takket være opbakningen i branchen, og jo i særdeleshed fra aktionærerne," siger Claus Nyboe, der er direktør hos Biltorvet A/S.

Aktionærkredsen tegner sig for langt over halvdelen af den professionelle bilhandel i Danmark, og de mange bilforretninger får ud over den årlige tilbagebetaling også adgang til online annoncering i det daglige til en brøkdel af prisen.

"Vi ville fra start gøre det så attraktivt som overhovedet muligt at være aktionær i Biltorvet A/S, så derfor har aktionærerne nogle økonomiske fordele. Samtidig kigger vi på andre muligheder for fremadrettet at øge loyaliteten blandt bilforretningerne," siger Claus Nyboe.

Toget buldrer derudaf

En vigtig del af forretningen Biltorvet A/S er blandt andet at klæde bilforhandlerne på, så de kan følge med den digitalisering af bilbranchen, som buldrer derudaf. Processen med at klæde bilforretningerne på begyndte allerede med introduktionen af netop biltorvet.dk og sælgerarbejdspladsen AutoDesktop, som blandt andet gav, og stadig giver, helt nye og bedre muligheder for at optimere salget af biler.

"Bilbranchen har et øget fokus på de digitale og online muligheder, som i dag er en stor del af det at sælge biler. Det kan vi også mærke ved, at vi oplever en stor stigning i interessen for de forskellige digitale løsninger, vi tilbyder. Det er lige fra vores responsive hjemmesider over til vores forholdsvis nye chatfunktion på biltorvet.dk, og selvfølgelig AutoDesktop" siger Claus Nyboe, der samtidig lover, at der sker flere spændende ting i løbet af 2016, som skal gøre det endnu nemmere og mere effektivt for bilforhandlerne at sælge deres biler.

"Vi arbejder hele tiden på nye tiltag og løsninger, og der sker flere spændende ting i løbet af 2016, som skal hjælpe bilforretningerne, men selvfølgelig også gøre Biltorvet A/S til en endnu bedre forretning til glæde for alle vores aktionærer. Vi investerer hele tiden i nyudvikling af vores løsninger og i markedsføring af biltorvet.dk, men alligevel formår vi i 2015 at generere overskud, og vi budgetterer med endnu mere i 2016," siger han.