E.ON Danmark

BMW og E.ON får UNICEF Danmark på grønne hjul

Nyhed   •   Maj 11, 2016 10:49 CEST

BMW forhandler Jan Nygaard AS, sponsorerer fem BMW i3 elbiler til UNICEF Danmark, og E.ON Danmark supplerer med ladeløsninger og gratis strøm fra vedvarende energikilder.

BMW, E.ON og UNICEF Danmark indgår nyt samarbejde
Frem til udgangen af 2018 stiller Jan Nygaard AS fem BMW i3 elbiler gratis til rådighed for UNICEF Danmark. Bilerne vil primært blive benyttet af UNICEF Danmarks promotere, når de rejser rundt i landet og informerer om UNICEFs arbejde for verdens udsatte børn og rekrutterer nye Verdensforældre - donorer, som støtter UNICEFs arbejde med et fast beløb hver måned. En elbil kommer dog ikke langt uden strøm og ladeløsning. E.ON Danmark sponsorerer derfor opsætning af fem ladestandere i FN-Byen i København, hvor UNICEF også hører hjemme. Udover ladestanderne sponserer E.ON også gratis adgang til E.ONs danske ladenetværk, så elbilerne kan lade med certificeret strøm fra vindkraft og nemt komme rundt i landet.

”Vi har en målsætning om at komme rundt i hele landet for at møde danskerne, så de kan lære UNICEF og vores arbejde for verdens udsatte børn bedre at kende. Det kan vi nu takket være samarbejdet med Jan Nygaard A/S og E.ON. Samtidig er det helt afgørende, at vi bruger midlerne ansvarligt og holder udgifterne på et minimum, så flest mulige penge går direkte til hjælpearbejdet for verdens udsatte børn,” udtaler Morten Jørgensen, fundraisingchef i UNICEF Danmark.

Hvorfor UNICEF?
”Alle kender UNICEF og ved hvad de står for. UNICEF er en af verdens mest indflydelsesrige humanitære organisationer med særlig fokus på børn. Når vi får mulighed for at hjælpe UNICEF i deres vigtige arbejde, støtter vi naturligvis op om det. Og vi er glade for, at vi sammen med Jan Nygaard A/S kan sikre, at UNICEFs vigtige budskaber når ud på bæredygtig vis i form af elbiler og grøn transport, siger Susanne Tolstrup, Kommunikationschef i E.ON Danmark”.