RIB A/S

Byggeweb Projekt anvendt i byggeprocessen for Tivoli Congress Center

Nyhed   •   Jun 06, 2014 13:10 CEST

Tivoli Congress Center er det største kongrescenter i centrum af København. Arpe & Kjeldsholm A/S har opført kongrescenteret i totalentreprise for bygherre Arp-Hansen Hotel Group A/S, og valgte at anvende Byggeweb Projekt, som fælles samarbejdsplatform igennem byggeprocessen. Allan Arpe begrunder valget af Byggeweb med følgende: ”I en byggesag er det vigtigt, at man altid har det rigtige tegningsmateriale og de nyeste dokumenter – det havde vi hørt, man kunne opnå med Byggeweb Projekt”.

God førstegangsoplevelse med Byggeweb Projekt

I projektets opstartsfase afholdte RIB en administratorundervisning hos Arpe & Kjeldsholm, hvor projektet blev opsat og ’best-practice’ for projekthåndtering blev gennemgået for at sikre fælles og effektive arbejdsgange fra start. ”EKJ Rådgivende Ingeniører har en solid erfaring med Byggeweb Projekt, så de fik hurtigt projektwebben op at stå på projekteringssiden,” fortæller Allan Arpe. Nikolaj Holst-Hvitved, projektleder hos Arpe & Kjeldsholm, fortæller: ”De involverede parter skal ikke maile tegninger frem og tilbage, og vi har både sikkerhed og dokumentation for, at alt materiale er blevet distribueret direkte til de rette modtagere. Jeg har især været glad for det overblik og den struktur, som opdelingen i arbejds-, udgivelses- og fordelings-området medfører.”

Betydelig mindre administration

”Med et projekt i den størrelse er der adskillige tegninger og der kommer hele tiden nye revisioner til. Al kommunikation foregik på byggepladsen, hvor en teknisk assistent varetog al administration, og i den forbindelse har Byggeweb Projekt helt sikkert lettet administrationen betydeligt,” siger Allan Arpe.

Nemt at rette i tegningerne, når alt ligger digitalt

”Byggeweb Projekt er et udbredt og godt implementeret arbejdsredskab blandt rådgiverne, hvor det er langt nemmere hele tiden at rette lidt i tegningerne, når det hele ligger digitalt. Omvendt kræver digital projekthåndtering mere af de udførende, da både omkostninger og administration forbundet med print af tegninger pålægges de udførende, og derudover er mange af de udførende ikke så IT-mindede. Når det så er sagt, er der gode muligheder for kvalitetsforbedringer i forbindelse med entreprenørprojekteringen. Vores samlede oplevelse med Byggeweb Projekt har været positiv og når der kommer flere store projekter, er vi på igen – det er helt sikkert,” slutter Allan Arpe.

Lokation: København, Danmark
Projekttype: Kongrescenter og hotelbyggeri