Danske Fragtmænd A/S

Danske Fragtmænd leverer høj svarprocent i APV-undersøgelse

Nyhed   •   Feb 16, 2017 10:45 CET

APV-undersøgelsen, som blev igangsat 23. januar blandt alle medarbejdere i Danske Fragtmænd, blev afsluttet fredag den 3. februar med en svarprocent på hele 73,5.

Formålet med APV-undersøgelsen er at give medarbejderne mulighed for at tilkendegive, på hvilke områder de synes, at arbejdsmiljøet fungerer godt, og på hvilke områder det kan forbedres for at opnå et endnu bedre arbejdsmiljø.

Om det flotte resultat udtaler arbejdsmiljøsekretariatsleder Henriette Mølbak: - En svarprocent på 73,5 er virkelig flot – specielt i betragtning af, at undersøgelsen var bygget op af to separate dele for at sikre anonymiteten i den psykiske del. Det har beklageligvist givet nogle tekniske udfordringer i forbindelse med besvarelserne visse steder. Vi skal derfor - særligt i lyset af dette - takke mange gange for indsatsen og den store opbakning, der er udvist i forbindelse med håndteringen af udfordringerne.

Høj svarprocent skaber gode forudsætninger

Formålet med APV-undersøgelsen er at give medarbejderne muligheden for at vurdere både det fysiske og psykiske arbejdspladsmiljø. På den måde får medarbejderen medindflydelse på, hvilke fokusområder arbejdsmiljøorganisationen fremadrettet skal arbejde med. At 73,5 % har deltaget i undersøgelsen giver fremadrettet netop gode forudsætninger for at skabe en god arbejdsplads med et velfungerende arbejdsmiljø.