DLG

Datalogisk og Hardi i norsk samarbejde

Nyhed   •   Okt 03, 2012 10:02 CEST

Datalogisk og Hardi i Norge har indgået aftale om salg af software og GPS-løsninger til de norske landmænd.

Datalogisk har gennem de seneste år modtaget flere forespørgsler fra norske landmænd på løsninger til at optimere deres arbejde i marken. Det har primært været GPS-løsninger, men på det seneste også løsninger som Næsgaard Mark og Næsgaard Markkort. Samtidig har Hardi, som er den største leverandør af marksprøjter i Norge, mødt en stigende efterspørgsel på den type løsninger, som Datalogisk udbyder i Danmark.

Med et samarbejde mellem Datalogisk og Hardi vil de norske planteavlere dermed blive tilbudt løsninger, som øger effektiviteten i både marken og på kontoret.

Hardi sælger og servicerer
Med sit tætte netværk af distributører over hele Norge er det Hardi Norge, der vil stå for salg og servicering af produkterne.

- Gennem vores mange distributører har vi allerede en meget tæt kontakt til de norske planteavlere, og med produkterne fra Datalogisk får vi mulighed for at tilbyde vores kunder løsninger, som kan øge deres effektivitet og overblik, siger Knud Rughave, skandinavisk salgsdirektør for Hardi.

- Vi får samtidig ansvaret for salg og service af Ag-Leader-produkter, og dermed kan vi tilbyde komplette løsninger, når det drejer sig om autostyring og GPS-udstyr, tilføjer Knud Rughave.

Bedre norsk løsning
Norske kunder er ikke et helt nyt kapitel for Datalogisk.

- Vi har tidligere med enten danske eller svenske versioner af vores software kunnet hjælpe norske landmænd, men med samarbejdet med Hardi får vi nu en mere målrettet tilgang til det norske marked, siger Birger Hartmann, direktør i Datalogisk.

Med softwareløsningerne fra Datalogisk får de norske planteavlere på lige fod med kunder i bl.a. Danmark, Sverige, Polen og Letland mulighed for at optimere administrationen og økonomien i deres planteavl.