DLG

DLG får ny sideordnet koncernchef – og gør klar til ny vækst

Nyhed   •   Aug 06, 2012 12:32 CEST

For at sætte yderligere skub på den positive udvikling og internationalisering, som DLG-koncernen har skabt de senere år, bliver nuværende vicekoncernchef Kristian Hundebøll koncernchef sammen med nuværende koncernchef Asbjørn Børsting. Det vil sige, at DLG får to sidestillede personer på den øverste post.

Koncernchef Asbjørn Børsting (56) har været koncernchef i DLG gennem de sidste 18 år.

Kristian Hundebøll (46) er uddannet cand. scient. pol. og har været i DLG siden 2001. Han indtrådte i DLG's direktion i 2003 og blev i 2010 udnævnt til vicekoncernchef. Kristian Hundebøll har et indgående kendskab til koncernen, blandt andet i kraft af mange tværgående ansvarsområder i ind- og udland. Han har desuden en lang række bestyrelsesposter i koncernens datterselskaber.

- DLG er inde i en rivende udvikling og klar til at vokse yderligere. Det skaber behov for nye måder at organisere sig på. For DLG er det en klar styrke, at Asbjørn Børsting og Kristian Hundebøll kan holde fast i det givtige parløb, de har formået at opbygge. Samtidig får de hver især deres klare ansvarsområder, så deres respektive styrker og viden bliver brugt optimalt, siger bestyrelsesformand Niels Dengsø Jensen.

Han fortsætter: Den nye ændring giver rum til at være mere innovativ og gribe flere forretningsmæssige muligheder og udnytte de eksisterende endnu bedre.

Dertil kommer, at vi i højere grad kan dyrke og udvikle vores partnerskabsstrategier.

Om DLG

DLG er en international landbrugs- og fødevarekoncern, som stiler efter at være landmandens fortrukne leverandør af varer og ydelser knyttet til landbrugsdrift. Lige fra salg af foder, såsæd, gødning og landbrugsmaskiner til energi, service og tele m.v.

DLG er desuden en stor aftager af landbrugets vegetabilske produkter, som i større eller mindre grad forarbejdes, inden de sælges videre til industri, detailhandlen og forbrugerne.

DLG er ejet af 28.000 landmænd og har 5.275 ansatte, heraf halvdelen i Danmark. Koncernen er repræsenteret i over 25 lande og omsætter for 40,8 mia. kr., hvilket gør den til Danmarks 14. største virksomhed.