DLG

DLG har oliereserver på landet

Nyhed   •   Aug 26, 2013 16:37 CEST

Under overskriften "Nye oliereserver fundet på landet" kører en annonce i disse uger for den hvide rapsolie, som DLG Food har været med til at udvikle. Annoncen er en del af Landbrug & Fødevares kampagne "Fremtiden er ikke sort, som den har været".

DLG Food producerer hvid rapsolie og har siden 2011 arbejdet tæt sammen med Landbrug & Fødevarer, Dragsbæk og Knold og Top ApS for at udvikle denne nordiske jomfruolie.

Den koldpressede rapsolie har en aromatisk, nøddeagtig smag og har et højere indhold af umættede fedtstoffer, som fx olivenolie. Den særlige hvide rapsplante tiltrækker færre skadedyr end den traditionelle gule rapsplante, og der pågår derfor undersøgelser, om det kan dyrkes mere bæredygtigt med et mindre behov for brug af insektmidler.

Der er god grund til at være stolt af de oliereserver, som findes i de danske landbrug, der er med til at forbedre smagen og sundheden i det nordiske køkken.