DLG

DLG i nyt strategisk partnerskab

Nyhed   •   Aug 01, 2012 13:25 CEST

DLG går via GASA Group ind i endnu et nyt strategisk partnerskab, idet de to største danske potteplanteeksportører - GASA Group og Bøg Madsen - går sammen. Formålet er at skabe en af de mest konkurrencedygtige og innovative virksomheder inden for den europæiske potteplantebranche.

Samtidig er rammevilkårene for det danske gartnerierhverv i mange henseender ikke favorable og kræver, at virksomheder, som opererer på markedet, er ekstremt opmærksomme på omkostninger og synergier.

- Fusionen mellem de to selskaber er et naturligt tiltag i en branche, der er præget af stærk international konkurrence og prispres. Den medvirker dermed til en nødvendig konsolidering i branchen, som vil være værdiskabende for alle led i forsyningskæden, siger Asbjørn Børsting, formand for selskabets bestyrelse og koncernchef i DLG.

Fusionen er helt i tråd med DLG's strategi om at vækste og udvikle koncernens blomsteraktiviteter i hele Europa - og i det hele taget styrke koncernens aktiviteter via alliancer og partnerskaber.