DLG

DLG inviterer dyrlægerne på skolebænken

Nyhed   •   Jan 30, 2016 11:37 CET

DLG’s svinefodergruppe har taget initiativ til at invitere de yngre svinefagdyrlæger på fodringskursus. Det tog 13 dyrlæger imod torsdag og fredag.

DLG har for første gang taget initiativ til at holde et kursus for svinefagdyrlæger, men det bliver næppe sidste gang. 13 meget ambitiøse dyrlæger valgte at deltage.

”Vi mener, at vi kan bidrage til at sikre endnu mere sunde svinebesætninger. Derfor er vi interesserede i at sikre, at de yngre dyrlæger er klædt bedst muligt på med viden om foder. Vi vil i det hele taget gerne videndele mere med dyrlægerne og signalere, at DLG er den naturlige sparringspartner, når det vedrører fodring af grise,” siger svinekonsulent Thea Dahl Villadsen, DLG.

På kurset blev dyrlægerne præsenteret for emner som almindelig fordøjelsesfysiologi, fodernormer og -kurver, fibrenes rolle i god mavesundhed, strukturformaling, tilsætningsstoffer, råvarekendskab og lidt om vores kvalitetssikring.

DLG er meget tilfreds med den interesse og vilje til dialog, som dyrlægerne mødte op med.

”Det har været yderst spændende og udbytterigt, og vi forventer, at vi kommer til at arrangere flere lignende kurser fremover. Samarbejdet med dyrlægerne er en stor fordel for såvel vores kunder som os, fordi foderet og grisenes sundhedstilsand er tæt forbundet,” siger Thea Dahl Villadsen.