DLG

DLG rejser en milliard kroner via virksomhedsobligationer

Nyhed   •   Jun 19, 2013 08:36 CEST

En af Danmarks største virksomheder, DLG, har tirsdag rejst en milliard kroner via virksomhedsobligationer.

Siden efteråret 2012 har flere danske selskaber valgt at udstede danske virksomhedsobligationer med efterfølgende notering på NASDAQ OMX First North Bond Market. Nu vælger DLG-koncernen også at gøre brug af denne finansieringsform og har med succes rejst kapital fra danske og udenlandske investorer. Obligationerne blev placeret i løbet af få timer, og antallet af obligationer blev forøget undervejs på grund af stor efterspørgsel. Group CFO i DLG, Lars Sørensen, siger:

"Vi er meget tilfredse med den modtagelse, vores virksomhedsobligationer har fået af de professionelle investorer. Kun en håndfuld virksomheder herhjemme har givet sig i kast med danske virksomhedsobligationer før os, så at vi kan rejse en milliard kroner til en tilfredsstillende rente på så kort tid, er vi selvfølgelig glade for. DLG er et solidt selskab med en historie, der går over 100 år tilbage, så investorerne har vurderet, at der er en fornuftig investering forbundet med købet."