DLG

DLG rykker op på andenpladsen

Nyhed   •   Sep 19, 2014 11:22 CEST

DLG er nu det næststørste landbrugsselskab i Danmark - målt på omsætning. DLG har således overhalet Danish Crown.

I LandbrugsAvisens Guldnummer, hvor de 200 største landbrugsselskaber lines op, ligger DLG nu på andenpladsen med en omsætning på 59,1 mia. kr. i 2013. Kun overgået af Arla. DLG's udvikling har været præget af en periode med høj og uafbrudt vækst, hvor bl.a. omsætningen er seksdoblet i løbet af få år. Fremadrettet vil koncernen lægge sig i selen for at hæve bundlinjen.

- Det er nu naturligt at fokusere på bundlinjen frem for yderligere ekspansion. Vi skal afsøge og udnytte de markedsmuligheder, som ekspansionen har givet os. Det handler bl.a. om Tyskland og Kina, hvor vi skal høste frugterne af vores investeringer, siger DLG's koncernchef Kristian Hundebøll til LandbrugsAvisen.

Desuden vil koncernen i de kommende tre år bruge kræfter på 'at trimme maskinrummet', herunder at optimere IT, produktion, logistik og administration.