DLG

DLG’s datterselskab HaGe styrket med to profiler

Nyhed   •   Maj 22, 2014 18:23 CEST

DLG-koncernens største datterselskab HaGe Kiel i Tyskland får pr. 1. juni 2014 forstærkning af to kapaciteter hentet fra koncernen: Anders Mogensen fra DLG i Danmark og Mats Jönsson fra Svenska Foder i Sverige. Den erfarne DLG-mand Morten Hoel kommer nu til Svenska Foder som afgrødedirektør.

"Vi ser meget frem til samarbejdet med Anders Mogensen og Mats Jönsson i HaGe, og dette er et tydeligt skridt hen imod at gøre DLG-koncernen til en endnu mere international koncern ved at arbejde på tværs af landegrænser", udtaler DLG´s koncernchef Kristian Hundebøll.

Anders Mogensens nye opgaver bliver at støtte og samarbejde med direktionen i HaGe om det forandringsarbejde, som HaGe er i gang med. Anders Mogensen får ansvaret for IT og CRM og bliver samtidig direktør for HaGe's rapsmølle i Kiel.

"Anders' gode erfaringer fra landbrugsbranchen vil være en klar styrkelse af HaGe", siger Carsten Klausen, som er adm. direktør i HaGe.

Anders Mogensen (45 år) har 14 års erfaring fra DLG-koncernen og har blandt andet arbejdet i en årrække som afdelingsdirektør i Østjylland. Anders Mogensen har stor erfaring med ledelse og stor praktisk erfaring med salg og salgsledelse og processer - også inden for IT.

Mats Jönsson (51 år) har 15 års erfaring i Svenska Foder som kornchef og har været med til at udvikle Svenska Foder til en af DLG-koncernens mest lønsomme datterselskaber. Mats Jönsson får ansvaret for HaGe´s store kornafdeling og afløser dermed Dirk Breuss, som går på pension til sommer. HaGe har et årligt salg af korn på 4.5 mio. ton, hvilket er næsten samme mængde som hele Sveriges høst på et år. Mats Jönsson har stor erfaring med international kornhandel og har tidligere arbejdet nogle år i Tyskland.

Mats Jönssons job bliver overtaget af Morten Hoel, som nu bliver afgrødedirektør i Svenska Foder. Han kommer fra en stilling som adm. direktør i Scanagra Letland og vil indgå i Svenska Foders ledergruppe. Morten Hoel har været i DLG siden 2001 og har været tidligere transportchef på Axelborg.