DLG

DLG satser massivt på vitaminer og mineraler

Nyhed   •   Feb 06, 2013 10:06 CET

DLG-koncernen har indledt en massiv og ambitiøs satsning på vitaminer og mineraler til dyrefoder og går efter at være top-tre spiller på markedet i Europa. Det nye brand Vilofoss har allerede i 2012 nået en omsætning på 2,7 milliarder og en indtjening på 80 millioner før skat. Nu i februar føjes endnu en fabrik til Vilofoss-gruppen, som dermed kommer op på 14 fabrikker.

Som et led i en større vækstplan vil DLG fordoble aktiviteterne på mineral- og vitaminområdet inden for de næste tre til fem år. Brandet Vilofoss, som blev lanceret sidste år, har netop opkøbt den franske virksomhed Echarm, som producerer og sælger ca. 10.000 kvægmineraler og forskellige supplementsprodukter. Virksomheden ligger i Normandiet, hvilket er det mest kvægintensive landbrugsområde i Frankrig. Virksomheden vil indgå i Calcialiments aktiviteter og dermed i den samlede Vilofoss-gruppe.

"Vores omsætning i Vilofoss-gruppen er steget fra 2,3 milliarder kr. i 2011 til 2,7 milliarder kr. i 2012, og vi har derfor grund til at tro på, at vi kan blive top-tre spiller på vitamin- og mineralmarkedet i Europa. Når man først har et gennembrud på et marked, så akkumulerer det interesse fra andre, der gerne vil gøre forretning, og det styrker igen mulighederne for vækst", siger koncernchef i DLG Kristian Hundebøll.