DLG

DLG Tele overtager LIC's teleaktiviteter

Nyhed   •   Jul 18, 2013 09:29 CEST

Fra juli måned overtager DLG Tele LIC's teleaktiviteter, hvilket er det første skridt mod et tættere samarbejde mellem de to medlemsejede organisationer. LIC´s teleaktiviteter drives under brandet Mobilic, som fortsætter, og LIC's medlemmer med teleabonnement vil fremover kunne vælge mellem langt flere produkter og tjenester.

Medlemsorganisationen LIC ønsker at fokusere på kernekompetencer som detail og fordelsprogrammer og har derfor valgt DLG som strategisk samarbejdspartner på telemarkedet, der er kendt som et marked med hård konkurrence.

"Vi er begge foreninger, som er ejet af medlemmer, og har på den måde lidt samme type DNA. Vores medlemmer vil opleve samme serviceniveau nu blot med endnu flere produkter på hylderne", siger Erik Østergaard, der er administrerende direktør i LIC.

Også DLG sætter pris på samarbejdsaftalen. Keld Kruse, direktør i Service & Energi i DLG og administrerende direktør i DLG Tele siger:

"Vi er utroligt glade for aftalen. Det er fuldt ud i tråd med DLG-koncernens overordnede vækststrategi, ligesom det passer godt ind i DLG Teles ønske om at vækste forretningen enten organisk eller ved opkøb. Derudover giver det også DLG Tele nogle nye afsætningsmæssige strenge at spille på, så vi ser overtagelsen samt det tættere fremadrettede samarbejde med LIC som en god mulighed for at konsolidere DLG Teles teleaktiviteter yderligere."

DLG Tele ejes i dag 50/50 af DLG og TeliaSonera og har flere produkter, som kan komme LIC's medlemmer til gode, blandt andet Hele Hus konceptet samt TV. Mobilic fortsætter som brand under DLG Tele, hvilket i praksis betyder, at DLG Tele overtager servicering af de LIC-medlemmer, der har teleabonnement. Ideen er at tilbyde LIC´s medlemmer et bredere sortiment inden for telekommunikation og også andre produkter, som alarm og forsikringer.