Danske Fragtmænd A/S

Eleverne knyttede bånd i Taulov

Nyhed   •   Aug 24, 2017 14:24 CEST

Danske Fragtmænd elever fra hele landet var den 23. august inviteret til Elevdag 2017. Her stiftede de nye bekendtskaber og fik et større indblik i Danske Fragtmænd.

Danske Fragtmænd samler årligt eleverne i hele koncernen til den årlige elevdag. Denne gang foregik det på virksomhedens fragtterminal i Taulov nær Fredericia, hvor den stod den blandt andet på rundvisning, gruppearbejde og sidst men ikke mindst en tur til Gorilla Park i Vejle.

- Jeg tog med, fordi jeg så det som en god mulighed for at møde nogle af de andre elever og lærlinge, der findes hos Danske Fragtmænd. Derudover vidste jeg også, at det var en god mulighed for at få en uddybning af, hvad Danske Fragtmænd egentligt er. Det er rart at vide mere om den virksomhed, man arbejder for, fortalte 22-årige chaufførlærling Johan Staal Randrup, der blev bakket op af resten af deltagerne.

Et ønske om større inddragelse

Elevdagen er et tilbagevendende arrangement, hvor eleverne har mulighed for at blive inddraget i Danske Fragtmænd. Derfor stod den også på gruppearbejde, hvor arbejdsdagen som elev skulle vendes.

- Det er vigtigt, at de kan identificere sig med deres arbejdsplads, som jo i vores tilfælde er spredt ud over hele landet. Derudover ønsker vi at høre deres syn og tanker på det at være elev hos os, så vi fremover kan blive bedre til at tiltrække og fastholde elever. Det er trods alt dem, der bedst kender til arbejdsdagen som elev, forklarer HR- og kommunikationsdirektør Peter B. Jepsen.

Det kan 18-årige Oliver Cordua, der til hverdag er lager- og logistikelev, sagtens relatere til.

- Det er jo en af grundene til, at det er fedt, at være elev i Danske Fragtmænd; at de prioriterer at give os den her mulighed og gerne vil høre vores meninger.