Master Bernitt v/AB Entertainment

Fra lille Bernitt til Master Bernitt

News   •   Jul 15, 2016 16:09 CEST

Jeg skal fortælle dig noget, og hvis du vil, kan du blive en del af historien. En historie jeg kan love dig bliver spændende. Den begynder sådan her:

Der var engang en lille dreng som hed Bernitt. Så vidt jeg ved, var det kun hans familie, der i det land han boede, havde dette efternavn. Dog vidste ingen, at netop det navn en dag ville blive sat i forbindelse med eventyr og fantasi, musik og magi. Ingen vidste, at hans liv ville komme til at bestå af uforglemmelige og særprægede oplevelser, som ellers kun synes at finde sted i drømme. Drømme, som mange kalder drømme, fordi de for virkeligheden er urealistiske og måske endda ukendte. Men ukendt er kun noget, hvis man lader det forblive således, og det var præcis, hvad lille Bernitt valgte ikke at gøre. Nej, hvad han gjorde, var, at skabe forbindelse mellem drømmene og den virkelighed de fleste levede i og fremelske fortrolighed og ligefrem samhørighed imellem dem. Sammen med sin violin og sin spæde stemme begyndte han at samle på stjerner. Hver aften plukkede han én stjerne ned fra himlen og gav den en lyd eller tone, som han sang ind i sit hjerte til omsorgsfuld forvaring. Ingen vidste, at disse lyde og toner tilsammen en dag ville blive lukket ud for at lege sammen i et nyt musisk billede. Et billede som kan hænge og ligge, stå og gå, og som kan betragtes og opleves fra alle sider. Et billede som trækker drømmene ind i virkeligheden og giver os noget, vi ikke vidste fandtes.

Det er da klart, jeg skal med! Ind i historien. Jeg skal jo fortælle dig det hele! Så du skal også med. Du skal så meget med! Og det første du skal vide, er, at lille Bernitt er blevet til Master Bernitt. Master Bernitt som stadig samler på stjerner. Sådan vil det altid være!