ProActive A/S

Fredericia Kommune løfter det interne informationsniveau med Office 365

Nyhed   •   Maj 21, 2012 12:52 CEST

Mail, kalender og SharePoint intranet til samtlige medarbejdere

I Fredericia Kommune  har ca. 2.500 ud af 4.000 ansatte kun adgang til en delt PC på deres respektive arbejdspladser, hvilket i høj grad begrænser disse medarbejderes adgang til vigtig information og muligheder for at kommunkere og samarbejde. Derfor besluttede man, at tiden var inde til at give samtlige medarbejdere deres egen Outlook mail- og kalender og adgang til intranet og fællesdokumenter.

Med Office 365 får samtlige 2.500 medarbejdere i bl.a. daginstitutioner, skoler og ældrepleje, der ikke dagligt har adgang til en PC på arbejdet, nu adgang til egen Outlook mail- og kalender og til det fælles SharePoint intranet fra en vilkårlig computer eller smartphone, der har forbindelse til internettet.

Det vil løfte det interne informationsniveau og gøre op med mange tids- og papirkrævende arbejdsgange, især når løsningen også vil kunne digitalisere en lang række processer med indrapportering af ferie, sygdom  og kørsel.

Office 365 helt central for digitaliseringssatsningen

I samråd med ProActive stod det imidlertid hurtigt klart, at det ville blive rasende kostbart at løse opgaven  på traditionel vis ved at opgradere hardwareplatformen og købe softwarelicenser til de mange ekstra brugere. Desuden var det ikke optimalt, hvis det skulle være let for de ansatte at komme på mail og intranet via webbrowseren på en delt pc eller hjemmefra. Derfor talte alt for en cloudbaseret løsning.

”Office 365 er helt central for denne del af digitaliseringssatsningen i Fredericia Kommune. Alene det at give alle medarbejdere mail og adgang til samme informationsgrundlag er et rigtig stort skridt i den rigtige retning. Men vi har langt større ambitioner”,  siger Marianne Rasmussen, direktør  for økonomi, it og borgerservice i Fredericia Kommune.

Kontakt

For nærmere information om casen kontakt venligst Peter Lunding Smith på telefon 40 20 43 34.