Sproggren

GÅ DANSK og Sproggren.dk med på Integrationens Danmarkskort

Nyhed   •   Nov 09, 2016 07:00 CET

Det var med en vis portion stolthed og glade bobler i maven, at jeg modtog denne mail fra en projektkoordinator hos Mandag Morgen:

”Kære Merete,

Mandag Morgen Danmark arrangerer i samarbejde med Tuborgfondet og Frivilligrådet en konference, hvor centrale aktører fra kommuner, virksomheder og civilsamfundet mødes med fokus på gode løsninger til integration af flygtninge i Danmark. I den forbindelse er vi i gang med at skabe et virtuelt Danmarkskort over nogle af de gode løsninger, der allerede findes. Målet med at samle en del af alle de løsninger, der allerede eksisterer, er at de skal kunne fungerer som inspiration for andre aktører og fremtidige projektet.

Vi har udvalgt dit projekt Sproggren.dk som en af disse løsninger.”

Integrationens Danmarkskort er nu en realitet, og ved at klikke på kortet kan man se, at mit GÅ DANSK-koncept og mine undervisningsmaterialer til unge og voksne flygtninge og indvandrere er kommet i rigtig godt selskab med mange fine, gode og relevante integrationsløsninger. Alt lige fra mentorordninger og asylfodbold til hospitalspraktik og kvindelige buschauffører – hvor er det skønt med denne idérigdom og alsidighed, som vi har så meget brug for i denne tid.

Formålet er at samle og videregive inspiration til andre private og offentlige aktører. Kan GÅ DANSK og Dansk2 i Bevægelse hjælpe og inspirere endnu flere på denne måde, så kan jeg kun være lykkelig og give ordet videre.