DLG

Global - med lokale rødder

Nyhed   •   Aug 16, 2012 12:11 CEST

Kristian Hundebøll, der er udnævnt til sideordnet koncernchef sammen med Asbjørn Børsting, har altid haft en tæt tilknytning til dansk landbrug, mens fokus på scient.pol.-studiet var international økonomi og handel, så derfor passer udtrykket 'Think globally - act locally' fint på ham. Det skriver Dagbladet Børsen i en artikel torsdag den 16. august.

Efter Kristian Hundebølls opfattelse bliver ledelsen i DLG med den nye ledelsesstruktur mere fokuseret på, at den skal fungere på koncernplan - og dermed mere effektiv. Samtidig forventer han, at koncernen med øget vækst vil opnå en større indkøbskraft og dermed også i sidste ende skabe et større udbytte til de danske landmænd.

Ifølge DLG's formand Niels Dengsø Jensen giver ledelsesændringen også rum til, at DLG bliver mere innovativ og kan gribe flere forretningsmæssige muligheder samt udnytte de eksisterende endnu bedre, fremgår det af Dagbladet Børsen.