Google Danmark

Google; Overfør links fra PC til Android mobilen. Ny udvidelse af af Chrome browseren

Nyhed   •   Sep 17, 2010 00:01 CEST

Kopier links, kort og telefonnumre til din Android telefon på sekunder med Chrome to Phone!

Har du nogensinde ønsket dig en hurtig og nem måde at sende links og andre informationer fra din computer til din telefon, så du kan tage dem med dig? Den nye Chrome to Phone udvidelse tilføjer en knap til din Chrome browser, som øjeblikkeligt sender hjemmesider, kort, YouTube videoer, telefonnumre eller sms’er videre til din Android telefon med Froyo (eller Android 2.2).

Hvis du nu fx er ved at læse en interessant artikel på din favorit nyhedsside, men er nødt til at skynde dig ud af døren. Så skal du bare klikke på udvidelses-ikonet i din browser for at sende linket til din telefon, hvis browser automatisk åbner det, så det er klar til at du kan læse videre på vejen.

Chrome to Phone fungerer også gnidningsløst med Google Maps. Forestil dig, at du har slået en adresse eller en kørevejledning op på din computer. Når du klikker på udvidelsesknappen i din browser, sørger push-teknologien for, at informationen sendes direkte til Google Maps applikationen på din telefon. YouTube videoer fungerer på samme måde. Du kan også markere et telefonnummer på en hjemmeside og sende det til telefonbogen i din telefon. Udvalgt tekst kan også kopieres automatisk fra din browser og sendes til dit Android clipboard til senere brug.

Installer Chrome to Phone og klik på Hjælpeknappen - så kan du også se en nem instruktion.

Chrome to Phone udvidelsen er nu tilgængelig på dansk. Check hjælpefunktionen hvis du har flere spørgsmål. Bemærk at hjælpesiderne ikke findes på dansk.

For at få Chrome to Phone skal du installere udvidelsen i din Chrome browser og Android applikationen på din telefon, så er du klar.

Dave Burke, Engineering Manager

Pressekontakt Danmark: Ekstern PR for Google: Kirsten Dinesen 22170339