Danmarks Cykle Union

Hele verden strømmer til Gran Fondo Denmark 2017

Nyhed   •   Jul 05, 2017 11:06 CEST

Den 12. og 13. august afvikles Gran Fondo Denmark 2017 i Holbæk. Løbet er det sidste i rækken af kvalifikationsløb til Gran Fondo World Championship - derfor tiltrækker det deltagere fra hele verden, og der er stadig åben for tilmelding til den internationale cykelbegivenhed.

TILMELD DIG GRAN FONDO DENMARK 2017 HER

Foreløbig er ryttere fra ikke færre end 15 nationer på startlisterne. Norge og Sverige er stærkt repræsenteret, men også ryttere fra Australien, Singapore, Tyrkiet, Rusland, Portugal, Litauen og New Zealand kommer for at køre cykelløb i smukke omgivelser på Sjælland. Desuden er ryttere fra stolte cykelnationer som Holland, Belgien, Frankrig, Tyskland og Storbritannien klar til at den store cykeloplevelse i Holbæk.

“Og vi får fortsat henvendelser fra eksotiske lande, så vi forventer deltagere fra endnu flere lande på startstregen på brostene midt i Holbæk,” siger Jens Kasler, eventmanager i Danmarks Cykle Union.

Gran Fondo Denmark består af enkeltstart den 12. august og Gran Fondo og Gran Medio landevejsløbene den 13. august. Den bedste fjerdedel i hver aldersklasse kvalificerer sig til Gran Fondo World Championship, der afvikles den 24. til 27. august i franske Albi.

Bag Gran Fondo Denmark 2017 står Danmarks Cykle Union, Sport Event Denmark. Holbæk Cykelsport, Holbæk Kommune samt sponsorerne Skoda, Spar Nord, Eiland Electric og Sparekassen Sjælland.

Læs mere på www.granfondodenmark.dk.