Epson Danmark

IDC udnævner Epson til den printleverandør, der ”formede året” i 2015

Nyhed   •   Okt 14, 2016 09:02 CEST

Epson er blevet anerkendt af IDC i deres 2016 rapport med titlen Western Europe Business Inkjet Market Shares, 2015. På baggrund af Epsons vækstkurs, har Phil Sargeant, som er forfatter af rapporten, udnævnt firmaet som leverandøren, der ‘formede året’ i kraft af at Epson registrerede en +40,4 % år-efter-år stigning i business inkjet enhedssalg, og dermed bliver den næststørste inkjet-leverandør til business segmentet i Europa.

Hvordan?

Epson har, kombineret med deres innovationer i visuel kommunikation, bærbart udstyr og robotter, skubbet inkjet printinnovation til nye højder. Virksomheden har annonceret nye modeller i WorkForce Pro og EcoTank printerserierne; har udfordret industrinormer ved at introducere blæktanksystemer som modsætning til blækpatroner; præsenteret adskillige nye programmer, som tilbyder virksomhedskunder en vifte af løsninger, der passer til deres behov; og de har revolutioneret levedygtighed og omkostningsfordele for arbejdspladsen. For eksempel tilbyder Epsons WorkForce Pro business inkjetmodeller høj hastighed og printkvalitet, samtidig med at de forbedrer ejeromkostninger og økofordele, som f.eks. 82 % reduktion i strømforbrug.

Med IDC’s forudsigelser om, at det samlede marked for business inkjet vil vokse med en vækst på 10,2 % (CAGR) til og med 2020, har Epson investeret 400 millioner euro i nye produktionsfaciliteter og vil investere yderligere 185 millioner euro i virksomhedens PrecisionCore inkjetteknologi over de næste tre år. Epson ser selvfølgelig en lys fremtid for inkjet de kommende mange år.

For mere information eller et interview med en Epson talsperson om deres vækststrategi, kontakt venligst Thomas Fog-Petersen, Mannov, tlf. 2715 7093 eller tfp@mannov.dk