QRP International Danmark ApS

Kan du styre din virksomheds forandringsprocesser og -programmer?

Nyhed   •   Aug 14, 2012 15:32 CEST

I dag er organisationer konstant præget af forandringer. De organisationer, der har lært at omstille sig gennem effektivt lederskab og strategisk kontrol, er mere tilbøjelige til at overleve og trives.

Benytter du en struktureret metode til at styre din virksomheds forandringsprocesser og -programmer? Hvis ikke, så læs videre her!

MSP (Managing Successful Programmes) er et godt bud på en metode, der kan hjælpe dig med effektivt at styre netop din virksomheds programmer. MSP metoden repræsenterer en række best practices for vellykkede gennemførelser af en virksomheds forandringsprocesser, baseret på erfaringer fra både den offentlige og private sektor.

Hvad får du ud af at anvende MSP?

• Du får en forståelse for, hvordan ændringer kan planlægges og gennemføres på en integreret måde, der sikrer, at de nuværende forretningsaktiviteter ikke påvirkes negativt
  • Du får indsigt i, hvordan dine projekter og aktiviteter kan koordineres og styres via en klar identifikation af roller og ansvar for alle, der er involveret i at lede et program
  • Metoden giver dig en ramme for den øverste ledelse til at styre forandringsprocessen, samtidig med at fokus altid er bevaret på de forretningsmæssige målsætninger
  • Du holder fokus på at identificere reelle forretningsmæssige fordele gennem en formel proces
  • Metoden fremmer effektiv reaktion på strategiske initiativer ved at bygge bro mellem virksomhedernes strategier og projekter
  • MSP giver dig en kontrolleret overgang fra nuværende til fremtidige forretningsaktiviteter via en klar anerkendelse af ansvaret for at forberede organisationen på nye måder at arbejde på

Hvad kan vi gøre for dig?

Hos QRP tilbyder vi kurser i MSP Programme Management. Her vil du få indsigt i, hvordan du kan lære at styre netop din virksomheds forandringsprocesser og -programmer!

For at blive MSP certificeret skal du gennem et forløb på 3+2 dage, som følger:

• Foundation (3 dage). Dette niveau har henblik på at sikre, at kandidaten har tilstrækkelig viden om og forståelse for MSP guiden til at interagere effektivt med personer involveret i ledelsen af et program eller til at kunne fungere som kvalificeretmedlem af et Programme Office Team, Business Change Team eller Project Delivery Team, der arbejder i et miljø, der understøtter MSP. Det er nødvendigt at have bestået Foundation eksamenen inden Practitionerkurset kan på begyndes.
  • Practitioner (2 dage). Dette niveau har henblik på at sikre, at kandidaten har tilstrækkelig viden om og forståelse for MSP guiden til at agere som et kvalificeret medlem af et programledelsesteam. Et sådant medlem er en person, der er ansvarlig for at lede, støtte eller rådgive omkring arbejde, der udføres i et MSP miljø.

OBS! Det er muligt at tage Foundation og Practitioner delene seperat - også med måneders mellemrum.

Lyder det interessant? Vi tilbyder netop nu 20% rabat på vores næste MSP Combi kursus, der inkluderer både Foundation og Practitioner.

Tilmeld dig vores kursus i København d. 10.-14. september 2012 og få hele kurset incl. Foundation og Practitioner eksamenerne for kun 20.000 kr. (før 25.000 kr.).

Tilmelding kan ske her - senest 1. sep. 2012.

Ønsker du mere information om MSP, er du velkommen til at se vores hjemmeside eller til at kontakte os på denmark@qprinternational.com.