DLG

Kongskilde står styrket efter opkøb

Nyhed   •   Feb 06, 2013 10:04 CET

slutningen af 2011. Salget er øget med 36 procent, og der er skabt en regulær turn around i forhold til JF-Stoll. En vellykket integration er nu godt på vej.

DLG's datterselskab Kongskilde Industries fik i 2012 en omsætning på 1,2 milliarder kr. mod 900 millioner kr. i 2011, hvilket er en stigning på 325 millioner kr. Stigningens skyldes især et øget salg af græsmaskiner og fuldfodervogne til kvægbruget, og at JF-Stoll har været med hele sidste år mod kun tre måneder i 2011.  Den største salgsfremgang er sket på markederne i Frankrig, Polen, Danmark og Nordamerika.

JF-Stoll har tilført ny viden

JF-Stoll gav en bredere geografisk dækning for hele koncernen og tilførte derved ny viden gennem produktudviklingsafdelingen i JF-Stoll. Det var en velanset forretning med gode produkter, der - ligesom resten af maskinbranchen - blev mærket af krisen. Et opkøb blev en løsning, og 260 danske arbejdspladser i Syddanmark blev sikret.

"Vi fik muligheden for et godt opkøb, hvor vi har kunnet forene det bedste fra begge verdener. Vi har i koncernen en god fusionskultur, som danner grobund for innovation, og det er derfor, at det er lykkedes", siger Asbjørn Børsting koncernchef i DLG.

Kongskilde er nu nået i mål med at integrere aktiviteterne i organisationen og har overtaget salget af JF-Stoll-produkterne i England, Frankrig, Polen, Spanien, Tyskland, Holland, Belgien og Nordamerika og samlet indsatsen på en række eksportmarkeder. Implementeringen af græssortimentet og fuldfodervogne i Kongskilde-koncernen er gået rigtig godt, og salget af JF-Stoll-produkter er steget mærkbart i forhold til JF-Stoll's salg tidligere.