DLG

Kongskilde styrker kundeservice med ny aftale med Kramp

Nyhed   •   Dec 17, 2015 08:57 CET

Kongskilde Industries A/S indgår et strategisk samarbejde med Kramp om distribution af slid- og reservedele. Aftalen rulles ud i første halvår 2016.

For at styrke kundeservice og leveringssikkerhed til kunderne, har Kongskilde indgået en aftale med Kramp – Europas førende one-stop leverandør af forbrugsartikler samt slid- og reservedele til landbruget – om at overtage den europæiske distribution af Kongskildes slid- og reservedele til importører, forhandlere og slutkunder. Det vil ske allerede fra årsskiftet.

”Vi har længe ønsket hurtigere leveringer af slid- og reservedele til vores kunder overalt i Europa. Med Kramp som partner kan Kongskilde fremover tilbyde markedets bedste leveringsservice,” siger Ole Gade, adm. direktør i Kongskilde Industries.

Med samarbejdet vil Kramp kunne levere originale dele næste dag hos kunder i de allerfleste lande. På en række markeder bliver delene leveret allerede næste morgen, hvis de er bestilt inden kl. 18. Kramp overtager samtidig lagerforpligtelsen, og for Kongskildes forhandlere betyder det enklere bestillinger, da de fleste allerede i dag får leverancer fra Kramp. Endvidere får slutbrugere med det nye partnerskab mulighed for at bestille på nettet.

”Levering af Kongskilde-dele passer godt ind i vores distributions-setup, og leveringstiderne bliver særdeles attraktive for langt de fleste. Kunden bestiller online eller per telefon og får leveringen næste morgen. Enklere kan det næsten ikke blive,” siger Carsten Thygesen, direktionsmedlem i Kramp.

I de kommende måneder opbygger Kramp lagrene og starter træningen af deres medarbejdere, inden leverancerne kan begynde. Indtil da skal kunderne fortsat bestille hos Kongskilde. Udrulningen vil foregå som følger:

1. februar 2016:Belgien, Holland, Luxemburg, Tyskland, Schweiz, Østrig, Italien, Tjekkiet, Slovakiet, Ungarn, Rumænien og alle eksportmarkeder.
1. marts 2016: Frankrig, Spanien, Portugal, Danmark, Sverige, Norge og Finland.
1. april 2016:Polen, Estland, Letland, Litauen, Storbritannien og Irland.

Om Kramp og Kongskilde
Kramp er en one-stop leverandør af forbrugsartikler samt slid- og reservedele til landbruget og er kendt som Europas førende inden for området. De har distributionscentre i en lang række lande og omsætter for 900 mio. euro om året. Virksomheden er kendt for hurtig og effektiv levering.

Kongskilde udvikler og producerer redskaber til jordbehandling fra stub til høst samt en optimeret maskinkæde fra mark til mule. Kongskilde dækker alle metoder og redskaber til jordbearbejdning og plantepleje, og virksomheden er til stede på en lang række markeder.

Yderligere information:
Carsten Thygesen, direktionsmedlem, Kramp; mobil: +45 2025 0497; cath@grene.dk

Ole Gade, adm. direktør, Kongskilde Industries A/S; mobil: +45 2163 1604; oga@kongskilde.com