DLG

Kristian Hundebøll medlem af hovedbestyrelsen i DI

Nyhed   •   Sep 30, 2014 13:23 CEST

På generalforsamlingen i DI den 30. september er DLG's koncernchef Kristian Hundebøll blevet valgt til erhvervs- og arbejdsgiverorganisationens hovedbestyrelse. Det betyder, at han nu - sammen med hovedbestyrelsens øvrige medlemmer - skal tegne de helt overordnede linjer i DI.

- Det er et spændende arbejde, der ligger i DI, og som repræsentant for en virksomhed med 60 mia. kr. i omsætning og 8.000 medarbejdere vil jeg gerne være med til at arbejde for, at Danmark skal være verdens mest attraktive land for virksomheder at arbejde i og udfra, siger Kristian Hundebøll.

Straks efter generalforsamlingen deltog han i DI's topmøde, hvor temaet var, at vi som land skal være bedre til at tage imod udlændinge, for vi har brug for udenlandsk arbejdskraft. Med til at løfte det budskab var bl.a. statsminister Helle Thorning Schmidt, Venstres formand Lars Løkke Rasmussen og den finske statsminister Alexander Stubb, så linjerne var tegnet til yderst veleksponeret topmøde - også set med DLG-briller - hvor vi både skaber værdi i Danmark og på udenlandske markeder.

DI repræsenterer 10.000 virksomheder i Danmark.