DLG

Mogens Rüdiger konstitueret som CEO i Kongskilde Industries

Nyhed   •   Jan 08, 2016 16:16 CET

Han erstatter Ole Gade, der i de seneste to år har ledet turnaround-processen i et vanskeligt marked for landbrugsmaskiner.

Kongskilde Industries – en førende producent af landbrugsmaskiner – har konstitueret Mogens Rüdiger som midlertidig CEO. Han erstatter Ole Gade, der som administrerende direktør har gennemført en omfattende turnaround-proces i Kongskilde-koncernen i de seneste år. Ole Gade stopper efter gensidig aftale med Kongskilde.

”Jeg vil gerne takke Ole Gade for hans store indsats. Ole har gennemført en omfattende turnaround-proces, åbnet to nye fabrikker og sikret lancering af flere innovative produkter i de seneste to år. Vi står derfor med et strømlinet Kongskilde med tre meget effektive produktionssites. Men for at udnytte den situation maksimalt, er der brug for et andet sæt kompetencer,” siger Kim Balle, bestyrelsesformand i Kongskilde og Group CFO i DLG-koncernen.

”Mogens Rüdiger kommer til Kongskilde Industries med et imponerende generalieblad. Han har stor erfaring og ekspertise med succesrige restruktureringer i flere større virksomheder, og han kender landbrugsbranchen,” siger Kim Balle.

Mogens Rüdiger tiltræder fra en stilling i DLG, hvor han står for at optimere koncernens internationale set-up. Før da kom han fra en stilling som adm. dir. i Tytex, der producerer tekstiler til lægemiddelindustrien. Han har tidligere haft topstillinger i Hardi, der producerer sprøjter til landbruget, i Carlsberg og i Arla.

”Jeg ser frem til sammen med Kongskildes dedikerede og loyale medarbejdere at styrke den markedsmæssige position og de finansielle resultater. Kongskilde har et konkurrencedygtigt produktsortiment, gode brands og en stolt tradition som leverandør af maskiner til landbruget,” siger Mogens Rüdiger.

CV: Mogens Rüdiger
Mogens Rüdiger er ny konstitueret CEO i Kongskilde Industries. Han tiltræder fra en stilling i DLG, hvor han står for at optimere koncernens internationale set-up. Før da kom han fra en stilling som adm. dir. i Tytex, der producerer tekstiler til lægemiddelindustrien. Mogens Rüdiger har stor erfaring med restruktureringer af virksomheder og har haft topstillinger i bl.a. svenske Kwintet, en global forhandler af arbejdstøj, Hardi International, der producerer sprøjter til landbruget, samt i Carlsberg Danmark og Arla.

Mogens Rüdiger er uddannet fra Århus Handelshøjskole i 1987 og er videreuddannet på Insead i 2000 og 2015. Han bor i København.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Kim Balle, Group CFO i DLG; best.fmd. i Kongskilde: kimb@dlg.dk; +45 2550 1406;
Jes Randrup, koncernkommunikationschef, DLG: jesr@dlg.dk; +45 4219 0535