DLG

Nye markeder og muligheder venter forude

Nyhed   •   Aug 06, 2012 12:30 CEST

DLG har nået sine foreløbige mål i strategi 2014/16. Samtidig er der netop blevet skabt en ny, dynamisk og robust ledelsesstruktur i koncernen, bl.a. med to sideordnede koncernchefer, ny koncerndirektion og koncernledelse. Det gør, at koncernen nu er klar til nye mål.

DLG-koncernen skal i løbet af efteråret i gang med en strategiproces, som skal lægge vejen for de kommende år. Allerede nu tegner der sig nogle spændende muligheder både markedsmæssigt og geografisk, hvilket gør, at DLG ser lyst på fremtiden og forventer at øge omsætningen betragteligt.

- I dag ligger vores omsætning på 41 milliarder kr. Inden for de næste tre år ønsker vi at øge den til 60 milliarder kr. Det skal primært ske ved en yderligere vækst på det tyske, franske og polske marked. Samtidig vil vi fordoble vores aktiviteter på mineral- og vitaminområdet inden for tre til fem år. Ligesom vores Service & Energi-division skal udvikles yderligere i udlandet. Desuden ser DLG udsæd og planteforædling som et interessant vækstområde, siger bestyrelsesformand Niels Dengsø Jensen.