Industriens Uddannelser

Nyt boost til Industriens lean-kørekort

Nyhed   •   Feb 21, 2017 15:34 CET

Industriens lean-kørekort giver højere effektivitet og skaber tryghed for den enkelte medarbejder. Det er blandt kernebudskaberne i en ny kampagne, som skal få endnu flere virksomheder og medarbejdere til at tage Industriens lean-kørekort.

- Industriens lean-kørekort har en positiv effekt på den enkeltes arbejdsliv. Som medarbejder får man en øget jobsikkerhed, fordi man bliver i stand til at skabe større værdi for virksomheden. Det vil vi gerne gøre endnu flere opmærksomme på, fortæller Pia Maul Andersen, formand for Industriens Fællesudvalg og næstformand for 3F Industrigruppen.

Målrettet kampagne

Kampagnen for lean-kørekortet gennemføres på Facebook af Industriens Uddannelser i samarbejde med fire skoler.

I perioden frem til, at den enkelte skole starter kursusforløbet, bliver der på Facebook vist annoncer målrettet henholdsvis medarbejdere og virksomheder i industrien.

Annoncerne er synlige inden for en defineret radius af skolens geografiske placering. Dermed sikres det, at kampagnen vises i områder, hvor skolen er en kendt aktør.

Virksomhed og medarbejder viser vejen

Til kampagnen er der produceret et kampagnesite, leankk.dk, og en film, hvor virksomheden DLF og en af virksomhedens medarbejdere fortæller, hvad de har fået ud af Industriens leankørekort.

- Virksomheden styrker sin konkurrenceevne, når medarbejderne bliver i stand til at optimere processer og tænke nyt. Ideen med Industriens lean-kørekort er netop at klæde medarbejderne på til at arbejde professionelt med lean i en industriproduktion. Vi håber, at flere virksomheder bliver opmærksomme på kørekortet med denne kampagne, fortæller Christine Bernt Henriksen, næstformand for Industriens Fællesudvalg og chefkonsulent i DI.

Hør, hvordan Industriens lean-kørekort giver værdi for DLF Seeds A/S og deres medarbejdere: