DLG

Nyt PrimeFeed-sortiment skaber mere værdi

Nyhed   •   Dec 02, 2015 14:04 CET

DLG lancerer nu et nyt kvalitetssortiment på PrimeFeed, der rummer tre fravænningsblandinger, nemlig Mini, Midi og Maxi. De er med til at skabe mere værdi hos smågriseproducenterne.

Det nye PrimeFeed-sortiment er udviklet for at give farestalds- og fravænningsblandingerne en skarpere profil og skabe mere værdi for kunderne. Smågrisene opnår den bedst mulige vækst, fordi foderet er optimeret på basis af kvalitetsråvarer, der er let fordøjelige.

”Vi har prioriteret, at blandingerne får den bedst mulige aminosyreprofil. Derudover supplerer vi med et letfordøjeligt kagemix – fra kageindustrien – det smager godt og giver stor ædelyst. Prikken over i’et er Miya Gold, der er et probiotikum, som styrker mikrofloraen i tarmen. Miay Gold er meget anerkendt af producenter og dyrlæger,” siger fagkonsulent Louise Christine Oxholm, DLG Fodergruppen Svin.

Det gælder for alle tre blandinger, at aminosyreprofilen hedder 11 i standardfordøjeligt lysin, og de øvrige aminosyrer er sat i forhold til lysin. I Prime Mini er treonin yderligere forhøjet i forhold til normen, hvor det sikrer en bedre udvikling af tarmvæggen. I Prime Mini og Midi er aminosyren tryptofan øget for at opnå en højere produktivitet.

De tre nye blandinger er målrettet, så de passer til de mindste grise fra 3 kg og frem til 10 kg.

Prime Mini
Blandingen er tiltænkt grise på 3-5 kg, så den bruges primært i farestalden samt til de mindste fravænnede grise. Prime Mini vil også være et godt valg i First Feeder-automater.

Prime Midi
Prime Midi er til grise på 6-7 kg. Den har en unik sammensætning og en særdeles fornuftig pris i forhold til kvalitet. Prime Midi er en videreudvikling af den populære Zink Feed 6, der har vist meget gode resultater i VSP-afprøvninger.

Prime Maxi
Prime Maxi er tiltænkt store fravænningsgrise på +7 kg, eller som et billigere alternativ til Prime Midi i besætninger, hvor management og sundhedsstatus er i top.

De primære proteinkilder i PrimeFeed er højkvalitetsprodukter, nemlig mælkeprotein, Protastar (kartoffelprotein), Fiskemel LT og HP300. Ingen af blandingerne indeholder sojaskrå.

Forskellige varianter
Prime Mini, Midi og Maxi bliver alle lanceret i en zink-udgave. Prime Mini bliver også tilbudt i en plasma-udgave og en zink-/plasma-udgave.
Alle blandingerne bliver tilbudt som sækkevarer.

Yderligere oplysninger:
Fagkonsulent Louise Christine Oxholm, DLG Svinefodergruppen, mobil 6049 0140.