DLG

Nyt selskab vil flytte grænser for landbrugsteknologi

Nyhed   •   Aug 06, 2015 14:15 CEST

Agro Intelligence er et nyt selskab inden for udviklingen af nye teknologier til landbruget. Selskabet overtager en stor portefølje af offentligt støttede projekter.

Agro Intelligence er et udviklingshus, der arbejder med nye metoder og teknologier til landbruget. Selskabet overtager og viderefører en række strategiske udviklingsprojekter fra Kongskilde Industries.

DLG-datterselskabet Kongskilde har ønsket at fokusere på sin turn-around-proces for at skabe en lønsom virksomhed og er ikke involveret i driften af det nye selskab, men vil fremover have en ejerandel og understreger dermed, at selskabet fortsat ser langsigtede perspektiver i de igangværende udviklingsaktiviteter.

Bag Agro Intelligence står en række investorer med Ole Green i spidsen. Han har hidtil ledet projekterne hos Kongskilde, men stopper til efteråret.

Porteføljen i Agro Intelligence omfatter en række offentligt støttede projekter, heraf flere EU-projekter. Langt de fleste projekter drives i partnerskab med organisationer og virksomheder med interesser inden for landbruget.

”Vi glæder os over, at arbejdet med de nye metoder og teknologier fortsætter til gavn for dansk landbrug og de involverede partnere,” siger Ole Gade, adm. direktør i Kongskilde Industries A/S.

Det nye, selvstændige udviklingsselskab har til huse i Agro Business Park Inkubator i Agro Food Park i Skejby.

Yderligere information: Adm. direktør i Kongskilde Industries, Ole Gade, mobil +45 2163 1604.