Danske Bank A/S

Pengesedler med Danske Banks logo

Nyhed   •   Jun 25, 2013 13:45 CEST

Fra denne uge vil man i Nordirland kunne støde på £10 og £20 pengesedler med Danske Banks logo trykt på begge sider.
Siden 1929 har Bank of Ireland, Danske Bank, First Trust Bank og Ulster Bank i Nordirland været autoriserede til at udstede sine egne pengesedler. En praksis, der er almindelig i både Nordirland, England og Scotland. Pengesedlerne er alle gyldig valuta og kan uanset, hvilken bank der har udstedt pengesedlerne, bruges i hele Storbritannien.
Indtil nu har Danske Banks pengesedler i Nordirland stadig båret det gamle navn og logo fra Northern Bank. Men i forbindelse med en ny udstedelse har pengesedlerne fået nyt logo, så de nu bærer Danske Banks logo.
Pengesedlerne bliver udstedt fra Danske Banks kontantautomater og filialer, og erstatter gradvist de eksisterende sedler, der bærer det gamle Northern Bank logo.
“Udrulningen af de nye pengesedler markerer den sidste etape af Northern Banks rebranding til Danske Bank og introduktionen af et nyt forbruger-brand på det lokale marked. Det er syv måneder siden, vi udskiftede skiltene over vores indgangspartier, og jeg har været meget glad for at se, hvor godt det nye navn er blevet modtaget af vores kunder og i samfundet generelt,” fortæller Gerry Mallon, der er leder af Danske Bank i Storbritannien og Irland.