Polar Electro Danmark ApS

Polar præsenterer personlige løbeprogrammer på Polar Flow

Nyhed   •   Maj 12, 2016 10:29 CEST

Polar, pioner inden for bærbar sport og fitness teknologi. Markedsledende i mere end 35 år indenfor pulsmåling, præsenterer ”Running Program”, et omfattende løbeprogram der nu er tilgængeligt i Polar Flow. Programmet tilbyder løbere en personlig plan, motiverende vejledning og støttende øvelser med video instruktioner, der tager gætteriet ud af træningen. Baseret på nuværende konditionsniveau og trænings historie, giver Løbe Programmet en træningssplan, der passer til brugerens nuværende kondition og tilpasser sig undervejs samtidig tilbydes ekstra, nemme at følge, instruktioner, som hjælper løberne med at fokusere på, hvad der er vigtigt for forbedring.

"Coaching og det at give meningsfuld feedback er noget, der altid har været kernen hos Polar, hvilket er grunden til, at det igangværende program var en naturlig udvikling for os," siger Marco Suvilaakso, Global Product Director hos Polar. "Vores produkter giver troværdige målinger og funktioner, der yder det som atleterne forventer, men vores Polar Flow service giver værdi langt ud over trackingdata. Vi viser brugerne, hvad deres data betyder, og vi bruger den til at give vejledning om, hvordan man forbedrer ydeevnen og opfylder træningsmål. Løbe programmet fører denne coaching til det næste niveau og skaber en personlig plan, der passer begyndere såvel som mere erfarne løbere "

Det første, der skal ske er, at brugeren vælger en af fire distancer: 5K, 10K, halvmaraton eller maraton, og indstilller slutdato samt startdato. Afhængig afvalg og aktivitetsniveau, vil brugeren modtage et personligt program, der kan variere fra 9 til 15 uger i længden. Antallet af træningsdage pr uge afhænger af brugerens løbe historie og nuværende konditions niveau. Hvis slutdato er lang forude vil Løbe Programmet tilbyde en base-opbyggelsesfase, der varer i flere måneder før starten af den faktiske træning mod målet.

Løbeprogrammmet overgår et normalt standard program ved også at tilbyde guidede støttende øvelser, der giver en mere holistisk tilgang til træningen. Styrke, Core- og Mobilitets øvelses videoer er til rådighed til at guide brugeren gennem træning og forbedre svagheder, der vil bidrage til øget løbe effektivitet og mindske risikoen for skader.

Der er seks løbetrænings typer inden for løbeprogrammer: let jog, mellemlangt løb, langt løb, tempo løb, intervaller og selve konkurrencen eller målet. Under intervaltræninger vil de mest avancerede Polar produkter, såsom Polar M400 og Polar V800, tilbyde brugeren direkte vejledning. Løbere kan se pulszoner og interval varighed, og justere træningen for optimale resultater.

Løbeprogram funktionen er nu tilgængelig for alle Polar Flow brugere. Løberne kan finde endnu flere tips og oplysninger på Polar’s nye løbe tema side. For at få mest ud af den nyeste funktion, anbefaler Polar at bruge enten Polar M400 GPS løbe ur eller Polar V800 GPS multisportsur.