AMS-Miljø

Relevant lovgivning for autobranchen 21. udgave. Januar 2013

Nyhed   •   Feb 05, 2013 07:42 CET

Den nye udgave af Relevant lovgivning for autobranchen ligger nu tilgængelig på vores hjemmeside www.amsmiljo.dk for alle abonnenter.

Denne udgave indeholder en ændring af færdselsloven, som henvender sig specielt til virksomheder der yder assistance til havarerede køretøjer på motorveje m.v.

Alle virksomheder er forpligtet til at overholde gældende lovgivning, hvilket betyder, at man som virksomhed skal holde sig orienteret om hvilken lovgivning man er omfattet af og følge med i de løbende ændringer.

"Relevant lovgivning for autobranchen" henvender sig til alle virksomheden i autobranchen der ønsker en nem tilgang til den gældende lovgivning, og især virksomheden der på en eller anden måder har en certificering. Certificerede virksomheder skal  kunne dokumentere, at man har styr på lovgivningen, og  at man tager stilling til i hvilket omfang ændringer i lovgivningen har betydning for virksomhedens drift.

”Relevant lovgivning for autobranchen” indeholder den væsentligste miljø- og arbejdsmiljølovgivning, som virksomheder i autobranchen er underlagt, samt fortolkninger af ny lovgivning. Vejledninger og orienteringer er medtaget i det omfang det er skønnet relevant. Disse er ikke lovkrav men vejledende materiale for at leve op til lovens krav.
Listen indeholder link, så det er muligt på en nem måde at få adgang til lovteksterne i deres fulde længde.

”Relevant lovgivning for autobranchen” er udarbejdet af AMS-Miljø & JA-Miljø, og opdateres to gange årligt i januar og august.

Materialet er kun tilgængelig for abonnenter. Abonnemang kan bestilles hos AMS-Miljø på tlf. 20805562