Meru Networks

Roaming og "sticky clients" på trådløse netværk

Nyhed   •   Jun 03, 2013 10:37 CEST

”To roam or not to roam” og ”sticky clients” ser ud til at være et varmt tema blandt vores konkurrerende wlan producenter i disse dage. Nogen påstår i diverse pressemeldinger sågar, at de er først ude med at reducere eller eliminere roaming problematikken for wlan klienter, som bevæger sig mellem accesspunkter i et trådløst netværk.
Vel, det med at undgå roamingproblematikken og løse ”sticky clients” problematikken, er noget som Meru Networks via sin grundlæggende teknologi har taget hånd om siden vi er startet op i 2002.

Merus unikke «Virtual AP» er selve essensen i Meru’s løsning og er rettet mod tidskritiske tjenester som tale og streaming, hvor lave hand-off tider er vigtige. Denne teknik gør op med de fysiske grænser mellem accesspunkter, eliminerer co-channel interferens og afbrudte («via handoffs») klienter, som bevæger sig rundt i netværket. Denne virtuelle celle teknologi er fuldt ud baseret på IEEE802.11-standarder. Der er ikke krav om nogen speciel software på klienterne.

Se vores video som forklarer Virtual Cell, der er en standard indstilling på alle accesspunkt modeller, og har været det siden 2002: http://youtu.be/BG1Fxkfr3mk
Hele videoen som forklarer vores teknologi findes her:

Læs også vores blog:

“Sticky Clients” Addressed Long Ago at Meru