Genesys

​Sådan kan den lille virksomhed forbedre sin kundesupport

Nyhed   •   Okt 10, 2016 09:00 CEST

Tidligere var det kun muligt for store virksomheder at tilbyde god kundeservice til deres kunder ved hjælp af avancerede løsninger. Digitaliseringen og nye teknologier har gjort, at forudsætningerne har forandret sig, og flere mindre virksomheder kan nu få adgang til avanceret teknologi.
– Det er vigtigt at have den bedst mulige kundesupport, og med de nye sky-løsninger er det muligt for alle, siger Daniel Eisenberg, Area Director, Interactive Intelligence.

Daniel Eisenberg mener, at verden er blevet mindre, i den forstand at flere og flere virksomheder tilbyder den samme form for tjenester og produkter, hvilket gør det sværere at skille sig ud. En løsning kan være at fokusere på at tilbyde den bedste kundeservice, hvilket kan være afgørende, for at kunderne forbliver loyale mod et varemærke. God kundeservice har som forudsætning, at det er nemt at få kontakt gennem den kanal, kunderne foretrækker, og at de hurtigt kan få den rette hjælp af den rette person. Uanset virksomhedens størrelse er det kunderne, der står i centrum.
– Hvad enten virksomheden er stor eller lille, lever den stadig for sine kunder, og ofte er det vigtigere for de enkelte, mindre virksomheder at tilbyde god kundesupport, da hver mistet kunde kan være afgørende for virksomheden, siger Daniel Eisenberg.

Interactive Intelligence har leveret løsninger inden for kundeservice i over 20 år, og Daniel Eisenberg mener, at de ser flere og flere virksomheder, som opdager fordelene ved kundeservice som en sky-tjeneste. Traditionel telefoni anvendes fortsat i stor udstrækning, men det er ofte ikke nok.
– Den teknologi, som vi i dag leverer i skyen, giver alle virksomheder mulighed for at tilbyde exceptionel kundeservice ved hjælp af hele spektret af kanaler, både digitale og traditionelle, siger Daniel Eisenberg.

Kontaktcenteret i skyen udvikles hele tiden, for at alle virksomheder skal kunne have adgang til avanceret kundesupport. Der er ofte tale om enkle værktøjer, der er nemme at komme i gang med, som ikke kræver investeringer på forhånd, og hvor virksomhederne selv kan styre deres tjeneste.
– En del avancerede, kundeplacerede platforme kræver ofte lange implementeringsfaser, omstændige integrationer, der kan være svære at tilpasse efterfølgende, og en stor investering bare for at komme i gang. Med en sky-løsning er det nemt for administratorerne at komme i gang, ændre i systemet, tilføre brugere, oprette rapporter og uploade arbejdet, siger Daniel Eisenberg.

De højere og højere krav, som kunderne stiller til kundesupport, gør, at det er vigtigt for virksomhederne at følge med i udviklingen og gøre brug af de muligheder, der findes.
– De kunder, som i dag henvender sig til kundeservice, er mere krævende end for nogle år siden. I dag forventer folk hurtige svar fra den rette person, lige når de har brug for det, hvilket stiller høje krav til supporten, uanset virksomhedens størrelse. Derfor bør flere virksomheder satse på en enkel platform, der stadig kan levere den samme avancerede teknologi, siger Daniel Eisenberg.

En platform i skyen kan blandt andet give dig:

* Moderne web- og mobil-grænseflader, der er lette at bruge.
* Kraftfuld funktionalitet til at blande indgående og udgående opkald med multimedie-interaktioner.
* Enkel og sikker integration med jeres andre systemer.
* Kontinuerlig opdatering af ny funktionalitet uden afbrydelser.
* Hurtig implementering.
* Pålidelighed og tilgængelighed.
* Betal kun for det, du bruger.
* Enkle og fleksible kontraktvilkår.

Læs mere om Interactive Intelligences sky-tjeneste PureCloud her