Kvik A/S

Tinta by Kvik – omdanner ethvert rum til et fedt køkken

Nyhed   •   Sep 01, 2014 11:59 CEST

Designet er i top og farverne er tilbage, når Kvik nu introducerer et helt nyt køkkenkoncept, der bygger på gennemtænkt design, minimalistisk elegance og markerede horisontale og vertikale linjer. Med Tinta by Kvik understreger køkkenvirksomheden endnu en gang, at fedt dansk design ikke kun er forbeholdt de få. Tinta by Kvik introduceres både til køkken og bad - naturligvis til en overraskende lav pris.

Det nye køkkenkoncept kan opleves i alle Kvik butikker fra den 1. September 2014, hvor man også vil kunne få fingrene i det nye katalog, spækket med lækkert design til din bolig.

Gennemtænkt design
Tinta by Kvik er ikke som traditionelle køkkenelementer. Derimod er Tinta designet som et møbel, der dækker funktionelle, såvel som æstetiske behov og ønsker.

Tinta er blandt andet kendetegnet ved dets indrammede kabinetter og store ubrudte overflader, der giver et simpelt, symmetrisk og trendy look. Det symmetriske rammesystem og rummelige XLarge design betyder desuden, at Tinta med fordel kan anvendes til at bygge op af væggen, eller som fritstående enheder.

Med et voluminøst og æstetisk stærkt udtryk, skiller Tinta sig ud fra traditionelle grebsløse køkkener – ja faktisk fra alle andre køkkener. De ubrudte grebsløse overflader, og forenklede låger, resulterer i et køligt, rent og elegant look, som du ikke finder andre steder.

Skab dit eget udtrykDet er ikke en tilfældighed at Kviks nye køkkenkoncept er blevet døbt ”Tinta”. Tinta betyder nemlig ”ink”, og farver er netop en af overraskelserne ved det nye køkkenkoncept. Tinta by Kvik fås som udgangspunkt i hvid og sort med horisontale og vertikale aluminiums lister. Det kan dog nemt ændres, hvis man ønsker sig et mere grafisk, hipt og trendy køkken look.

Med Tinta by Kvik er det nemlig muligt, at beklæde listerne, der indrammer lågerne, med 10 forskellige farver folie. Dermed er det muligt at lege med designet, og skabe et personligt og grafisk udtryk i køkkenet.

Funktionalitet i fokus
Med lanceringen af det nye køkkenkoncept, følger også en opgradering af funktionaliteten i køkkenet. Kvik har nemlig udviklet et nyt affaldssystem, der er placeret ved siden af vaskeskabet, og dermed minimerer brugerens bevægelser i forbindelse med bortskaffelse af affald.

Med affaldssystemet løser køkkeneksperten også det evige pladsproblem i vaskeskabet, der nu i stedet kan benyttes til andre formål. F.eks. moderne redskaber, som tanken til en vandhane med kogende vand.

Det nye affaldssystem er udviklet på baggrund af en undersøgelse, hvor Kvik har spurgt brugerne om deres køkkenliv. Her fandt man, at alt for mange funktioner var samlet i vaskeskabet, hvilket førte til gener for brugerne. Dette har Kvik nu løst.

Masser af nyt design til boligen
Udover Tinta by Kvik til køkken og bad har Kvik også styrket sortimentet med en masse andre lækkerier. Bl.a. en helt ny type bordplade med super mat overflade, som samtidig er yderst tolerant overfor fingeraftryk, nye designvaske, ny belysning og meget mere.

Alle har ret til et fedt køkken
Kig forbi Kvik og hils på det nye Tinta køkkenkoncept, samt de mange andre nyheder vi har tilført sortimentet. Alle understreger de Kviks mantra om at ”Alle har ret til et fedt køkken”. Køkkeneksperten mener nemlig ikke at fedt dansk design skal være så dyrt, at det kun er forbeholdt de få.

Prøv også at designe dit eget Tinta køkken i vores Visualizer, som du finder på www.kvik.dk